خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا:

درخواست فنس‌کشی برای حفاظت یوزها را نمی‌پذیریم/ فرهنگسازی برای کنترل تردد شترها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۰۰

معاون سازمان راهداری اظهار داشت: آنچه را ما تعهد داشتیم و صورت جلسه کرده‌ بودیم را انجام داده‌ایم اما سازمان حفاظت از محیط زیست خواسته‌های بیشتری دارد و در خواست فنس کشی در دو طرف جاده را دارد و این درخواست رانمی‌پذیریم چراکه فنس‌کشی برای حیوانات یک اقدام تخصصی است که باید خود محیط زیست این اقدام را انجام دهد.

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اقدامات انجام شده در حوزه راهداری برای حفظ محیط زیست و حفاظت از گونه‌های در خظر انقراض از جمله یوزپلنگ اظهار داشت: در محدوده سبز‌وار- میامی که اغلب محل تردد یوزپلنگ‌ها بوده حدود 50 میلیارد تومان تعهد ایجاد کردیم و اقدامات حفاظت در مسیر در دست انجام داریم که پیشرفت خوبی داشته البته کارهایی هم باقی مانده‌است.

وی تاکید کرد: آنچه را ما تعهد داشتیم و صورت جلسه کرده‌ بودیم را انجام داده‌ایم اما سازمان حفاظت از محیط زیست خواسته‌های بیشتری دارد و در خواست فنس کشی در دو طرف جاده را دارد و این درخواست رانمی‌پذیریم چراکه فنس‌کشی برای حیوانات یک اقدام تخصصی است که باید خود محیط زیست این اقدام را انجام دهد.

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه محدوده میامی- سبز‌وار 70 کیلومتر طول دارد و منطقه کوچکی نیست و اقدامات حفاظت در این پهنه را انجام داده‌ایم، گفت: البته محدوده‌های دیگری که نیاز به حفاظت دارد، در نظر گرفته شده مانند پارک ملی گلستان که منطقه حفاظت شده‌است و جاده هم از وسط این پارک می‌گذرد اما در این منطقه سرعت پایین است و کنترل‌ها تشدید شده‌ است.

اکبری تاکید کرد: موضوع مهم حفاظت از یوزپلنگ‌ها بوده چراکه تعداد آنها محدود است و در خطر انقراض قرار دارند، طبق گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست سالانه چندصد حیوان در سطح جاده‌ها کشته می‌شوند اما تنها حیواناتی در پروژه حفاظت مهم هستند که در خطر انقراض قرار دارند که یوز پلنگ جزو این گروه با اهمیت بالا قرار دارد.

وی با بیان اینکه از 70 کیلومتر جاده سبز‌وار – میامی بازدیدهای متعددی داشتیم و آنچه که در حفاظت از یوزپلنگ‌ها جزو مسئولیت سازمان راهداری بوده را احصا کردیم، افزود: برای حفاظت از یوزپلنگ‌ها اقداماتی که جزو وظایف سازمان راهداری بوده حدود 50 میلیارد تومان بود که آن را به اجرا رساندیم.

معاون سازمان راهداری درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تصادفات با شترها در جاده‌های کشور (که این تصادفات بعضا منجر به کشته شدن سرنشینان خودرو می‌شود) اظهار داشت: در مناطق کویری تصادف با شتر رخ می‌دهد، برای جلوگیری از این تصادفات در حال فرهنگ‌سازی هستیم و شترها را هم شماره‌ گذاری و همچنین به گردن شترها شبرنگ نصب می‌کنیم و این اقدامات و تعاملات با مجموعه‌های شترداری‌ به ویژه شترداری بزرگ در کشور در حال انجام است تا تردد شترها در سطح جاده‌ها کنترل شوند.

اکبری تاکید کرد: قطعا اقداماتی مانند فنس‌کشی برای کنترل تردد شترها امکان پذیر نیست مگر چند کیلومتر از سطح جاده‌های کشور در مناطق کویری و جنوب کشور را می‌توان فنس کشید.        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز