خبرگزاری کار ایران

روستاهای همدان چالش کم‌آبی دارند/ مشکل آب سد اکباتان حل شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۴۳

عضو هیات نمایندگان استان همدان با بیان اینکه اولویت اول کشور بی‌آبی گفت: مشکل اصلی آب استان همدان مربوط به روستاها است که این چالش به شدت در حال افزایش است و متاسفانه تدبیر قابل قبولی هم ندیدیم.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اوضاع آب در استان همدان اظهار داشت: پارسال همدان چالش جدی آب داشت و باتوجه به پروژه‌هایی که سال‌ها به هر دلیل نیمه تمام‌مانده بود، متاسفانه اوضاع تامین آب به مشکل برخورده بود از طرفی آبی که پشت سد اکباتان بود دچار چالش جدی شد که برخی مشکلات اجتماعی را هم منجر شد.

وی افزود: با اقدامات مثبتی که مجموعه دولت و حکومت داشتند پروژه‌ای که سال‌ها به صورت نیمه‌تمام باقی مانده بود به سرعت به جریان افتاد و عملیات اجرایی انجام شد و آبرسانی به همدان باقوت پیگیری شد و چاره‌ای هم جز این نبود، اگرچه تا اجرایی شدن نارضایتی‌هایی وجود داشت اما تاثیر مدیریت جهادی وزارت نیرو و وزارت کشور باعث شد امسال چالش سال گذشته را نداشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان استان همدان گفت: اکنون ممکن است به لحاظ آبی حداقل مسائلی در استان همدان ادامه داشته باشد اما باید واکاوی و بررسی شود.

وی درباره کیفیت آب شرب استان تصریح کرد: در برخی موارد گفته شده که آب حاوی آرسنیک است اما برابر گزارشی که نهادهای مرتبط داده‌اند کیفیت آب تائید شده و سلامت آن و مورد تائید وزارت بهداشت قرار گرفته و استاندارد لازم را دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: مشکل اصلی آب استان همدان مربوط به روستاها است که این چالش به شدت در حال افزایش است و متاسفانه تدبیر قابل قبولی هم ندیدیم اگرچه زحماتی کشیده می‌شود اما انتظار این است که با جدیت به داد روستاهای بی‌آب برسند، چراکه اولویت اول کشور بی‌آبی و بخصوص مشکل آب در روستاها است.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی از روستاهای استان با چالش آبی مواجهند اما طبق آمار موجود در شهرستان ملایر بیش از ۴۰ روستای دارای ۳ هزار نفر و ۲۰ خانوار مشکل آب دارند و ما رایزنی‌هایی کردیم و تلاش‌هایی هم انجام شده اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز