خبرگزاری کار ایران

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز

پارسال رکورد ۷۲۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز را شکستیم/ مذاکره برای واردات

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۰۲۹

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه میزان مصرف تابع بخش خانگی است، تاکید کرد: سال گذشته بخش خانگی رکورد مصرف ۷۲۰ میلیون مترمکعب در روز را شکست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا جولایی در میزگرد چالش‌های مدیریت تامین گاز در ماه‌های سرد سال با بیان اینکه در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده در شش ماه اول امسال، شش درصد رشد مصرف صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم در زمستان نیز همین میزان رشد مصرف به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه تولید گاز در همان سقف تولید سال قبل خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیارد مترمکعب از میادین تولید می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه میزان مصرف تابع بخش خانگی است، تصریح کرد: سال گذشته بخش خانگی رکورد مصرف ۷۲۰ میلیون مترمکعب در روز را شکست.

جولایی با بیان اینکه با توجه به این موارد میزان مصرف را در سایر بخش‌ها تنظیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده در شش ماه اول امسال، شش درصد رشد مصرف صورت گرفته و انتظار داریم در زمستان نیز همین میزان رشد مصرف به ثبت برسد.

وی میانگین مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته را ۶۴۰ تا ۶۵۰ میلیون مصرف خانگی دانست و ابراز داشت: اولویت تامین گاز بخش خانگی و تجاری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت نفت موظف است سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها را تامین کند، عنوان کرد: با جایگزینی سوخت مایع، اگر در منابع دیگر دچار افت شویم از طریق منابع دیگر مابه‌التفاوت را به بخش خانگی می‌آوریم.

جولایی با بیان اینکه در بخش نیروگاهی با محدودیت گاز نیروگاه‌ها باید سوخت مایع مصرف کند، یادآور شد: اگر مصرف گاز از میانگین سال آینده در بخش خانگی بیشتر شود، باید انتظار قطع گاز در انتهای شبکه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مذاکرات برای واردات صورت گرفته و در حال پیشرفت است و آمادگی و زیرساخت برای واردات گاز وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز