خبرگزاری کار ایران

مسوول امور بانوان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

بانوان روضه خوان و مداح در محلات شناسایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۰۱

به منظور ایجاد وحدت رویه در فعالیت های مربوط به عفاف و حجاب، کارگروه " عفاف و حجاب " با حضور تمامی دستگاه‌های مسوول در ستاد احیاء امر به معروف اصفهان تشکیل شده است.

مسئول اموربانوان ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکراستان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ آماری از تعداد بانوان مداح و روضه خوانان بدون مجوز در دست نیست، بیان داشت: با توافقات صورت گرفته با سازمان بسیج مداحان استان، درصدد ساماندهی بانوان مداح و روضه خوان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجازی، با بیان اینکه تعداد فراوانی بانوی مداح و روضه خوان در سطح استان فعال هستند که مُبلغ نبوده و درمواردی دارای سطح تحصیلات پایین دینی هستند، گفت: مُبلغان و مداحان مجالس مذهبی بانوان، مجوز فعالیت خود را از اداره کل تبلغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه دریافت می کنند.

مسوول امور بانوان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: به منظور ایجاد وحدت رویه در فعالیت های مربوط به عفاف و حجاب، کارگروه " عفاف و حجاب " با حضور تمامی دستگاه های مسوول در این ستاد تشکیل شده است.

وی افزود: البته تعداد فراوانی بانوان مداح و روضه خوان نیزدرسطح استان اصفهان فعال هستند که مُبلغ نبوده و در مواردی دارای سطح تحصیلات پایین دینی هستند. متأسفانه در مواردی هم مشاهده می شود که برخی از این افراد به عامل ترویج خرافات در مجالس مذهبی تبدیل شده اند که مراجع ذیصلاح، برخوردهای لازم را با آن ها انجام می دهند.

مسئول اموربانوان ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکراستان اصفهان روند ساماندهی بانوان مداح و روضه خوان را زمانبر عنوان کرد و بیان داشت: نتیجه این ساماندهی به زودی مشهود نمی شود. اما با هماهنگی سازمان بسیج مداحان، مقرر شده که با همکاری مردم، بانوان مداح و روضه خوان مراسمات مولودی خوانی و مجالس روضه خوانی در هر محله ای شناسایی شده و لیست آن ها در اختیار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قرار گیرد.

حجازی بیان داشت: پس از شناسایی این افراد، بنابر سطح تحصیلی و دینی آن ها، دوره های آموزشی برای آن ها برگزار می شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز