خبرگزاری کار ایران

با همکاری متخصصانی از۳۰ کشور دنیا:

کتاب جامع هیدرولوژی مهندسی توسط استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۵۳

استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری متخصصانی از۳۰ کشوردنیا، کتاب جامع هیدرولوژی مهندسی را در سه جلد تهیه و تدوین کرد.

این کتاب که توسط سیدسعید اسلامیان، استاد گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان تهیه و تدوین شده، شامل سه جلد و هرجلد آن ۲۹ فصل و درمجموع ۸۷ فصل مباحثتخصصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جلد نخست این مجموعه شامل «مفاهیم پایه وکاربرد‌ها»، جلد دوم شامل «مدل‌سازی، تغیییراقلیم و تغییرپذیری» و جلد سوم آن مشتمل بر «هیدرولوژی زیست محیطی و مدیریت آب» است.

عضو هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این کتاب به جهت آنکه از تحقیقات گسترده استادان این رشته در کشورهای مختلف نگارش یافته، پوشش دهنده موضوعات بسیار متنوعی است، گفت: کتاب جامع هیدرولوژی مهندسی برای اولین بار بعد از نگارش نویسنده بزرگ Prof. David R. Maidment در سال ۱۹۹۳، توسط افرادی متخصص از بیش از ۳۰ کشور دنیا تهیه و تدوین شده است.

اسلامیان بررسی جنبه‌های کلاسیک هیدرولوژی را ویژگی اغلب کتاب‌های موجود در این زمینه دانست و تصریح کرد: این کتاب جنبه‌های متنوعی از هیدرولوژی مناطق شهری و غیرشهری، هیدرولوژی انواع اقلیم‌های جهانی، مناطق کارستی، هیدرولوژی جریان کم، هیدرولوژی ایزوتوپ، ارتباط بین آب‌های زیرزمینی و سطحی، هیدرولیک جریان متخلخل و تکنیک جدایی جریان پایه را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: جدید‌ترین روش‌های پیش بینی سیلاب، عدم قطعیت تحلیل هیدرولوژیک، پارامترهای ارزیابی رژیم هیدرولوژیک، استفاده از روش‌های نوین هیدرولوژی آماری، اثرات زیست محیطی روش‌های نانوتکنولوژی، کنترل و تصفیه فاضلاب، تصفیه پساب با استفاده از مواد ارزان، مدیریت منابع آب و توسعه پایدار و… دیگر عناوینی است که درکتاب جامع هیدرولوژی مهندسی مورد بررسی قرار گرفته است.

اسلامیان برخورداری از رویکردهای کاربردی در مسائل هیدرولوژی، اکولوژی و تغییر اقلیم جهانی را از دیگر ویژگی‌های این اثر خود عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز