خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان خبر داد:

کاهش ۸ درصدی نرخ کرایه تاکسی با سامانه نصب هوشمند تاکسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۱۸

با نصب سامانه هوشمند تاکسی در تاکسی های شهری اصفهان، نرخ کرایه ها از ۱۲ درصد به ۴ درصد کاهش یافته است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سه ماهه اول سال آینده ۱۱ هزار تاکسی اصفهان به سامانه هوشمند تاکسی مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ علیرضا تاجمیر ریاحی اظهار داشت: اجرای طرح سامانه هوشمند تاکسی همواره از دغدغه‌های این سازمان بوده به طوریکه ۲ سال مطالعات کار‌شناسی بر روی این طرح انجام شد تا به یک جمع بندی کلی در اجرای این طرح برسیم.
وی افزود: سیستم سامانه هوشمند تاکسی سیستمی کره‌ای با جنس عالی است که تاکنون بر روی ۲ هزار و ۲۸۴ دستگاه تاکسی نصب شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان بیان داشت: خوشبختانه تاکنون این سیستم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی نداشته و تنها چیزی که باعثاعتراض برخی رانندگان شده است مبلغ آن است.
تاجمیر ریاحی ادامه داد: قرار بود این سامانه با دلار یک هزار ۲۲۶ تومان خریداری و نصب شود ولی با تحریم‌ها و اوضاع اقتصادی پیش آمده تجهیزات با دلار حدود ۳ هزار تومان خریداری شد که باعثافزایش قیمت این سامانه شد.
وی با تاکید بر اینکه تسهیلاتی همچون ارائه وام برای نصب این سامانه به رانندگان ارائه شد گفت: ارائه وام به رانندگان یکی از تسهیلات ارائه شده است به طوریکه رانندگان برای گرفتن وام می‌توانند به خود سازمان مراجعه نموده و نیازی به ضامن معتبر نیست و هر راننده می‌تواند ضامن همکار خود شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ابتدای اجرای این طرح جوسازی‌های منفی انجام شد ولی خوشبختانه با ادامه روند اجرای این طرح و آگاهی به شهروندان استقبال خوبی از اجرای این طرح شده است.
تاجمیرریاحی با بیان اینکه برای مدیریت ساختار و هدایت ناوگان باید از ساختارهای جدید و بروز دنیا استفاده کرد اذعان داشت: در حال حاضر ۵ گشت بازرسی در سطح شهر فعال می‌باشند ولی نمی‌توان بسیاری از مسائل رانندگان سطح شهر را کنترل کرد لذا با راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان و نصب سامانه هوشمند تاکسی هدایت ناوگان به بهترین نحو انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طی ۳ ماهه اول سال آینده همه ۱۱ هزار تاکسی شهر اصفهان به سامانه هوشمند تاکسی مجهز شده و در ۶ ماهه اول سال آینده ساختار سامانه هوشمند تاکسی به طور رسمی اعلام شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر محاسبه عادلانه کرایه در این طرح عنوان کرد: با توجه به ارائه نرخ‌های مختلف از سوی رانندگان، اعتماد شهروندان از تاکسی‌ها سلب شده به طوریکه در سطح شهر شاهد ارائه ۱۲ نرخ مختلف بودیم که اکنون به ۴ نرخ کاهش یافته و برای سال ‌آینده با اتمام عملیات نصب سامانه هوشمند به دو نرخ گردشی و دربستی کاهش می‌یابد.
تاجمیرریاحی با اشاره به اینکه دولت دو سال است در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هیچ تاکسی فرسوده‌ای را از رده خارج نکرده است گفت: مسافربرهای شخصی یکی از معضلاتی می‌باشد که باعثبروز مشکلاتی در سطح شهر شده است لذا از پلیس راهور تقاضا داریم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد تا این طرح با تنش مواجه نشود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز