خبرگزاری کار ایران

جریمه ۵۳ میلیارد ریالی مشاوران املاک متخلف در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۰۱۸

۱۴۵ املاکی جریمه شدند

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان از تشکیل پرونده برای ۱۴۵ مشاور املاک طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: بازرسی و نظارت‌ها بر تمامی مشاوران املاک حسب وظیفه قانونی و درخواست مردمی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از کاشان، رحمت الله ابوذری با بیان اینکه مهمترین اصل در کسب و کار پایبندی به اصول صنفی و خودداری از دریافت حق کمیسیون های نامتعارف میان مشاوران املاک است تاکید کرد: بر اساس پایش های انجام شده، تاکنون ۵۳ میلیارد ریال جریمه برای مشاوران املاک صادر شده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ جریمه بخشی در حق دولت و مبالغی نیز به شاکیان خصوصی پرداخت شده که در یک پرونده مشاور املاک مجبور به استرداد وجه به شاکی به میزان ۲۵۰میلیون تومان شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کاشان در خصوص بخشی از ضوابط قانونی برای مشاوران املاک مانند اخذ کد رهگیری برای تمامی معاملات انجام شده اعم از خرید، فروش و اجاره تاکید کرد و افزود:نصب نرخنامه مصوب الزامی و دریافت حق کمیسیون های نامتعارف منجر به تشکیل پرونده خواهدشد.

وی با اشاره به پلمب ۹بنگاه املاک در کاشان همزمان با تشدید پایش های تعزیرات یادآور شد:تخلفات برخی از این مشاوران به حدی است که واحد صنفی آنان زمان بازرسی توسط قاضی شعبه سیار تعطیل شد.

ابوذری تصریح کرد: شهروندان موارد تخلف مشاوران املاک در کاشان را از طریق شماره تماس ۱۳۵اطلاع داده تا کارشناسان پس از بررسی نسبت به پیگیری و تشکیل پرونده اقدام کنند.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز