خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

مساجد قزوین فقط برای مراسم شب‌های قدر بازگشایی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۸۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بازگشایی برخی مساجد فقط برای برگزاری مراسم شب های قدر می باشد و تا اطلاع ثانوی نماز جماعت در مساجد استان قزوین اقامه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت اللهی اظهار کرد: هرگونه تجمع، عامل نشر ویروس کرونا در جامعه بوده و برای بازگشایی مساجد، اماکن مذهبی و همچنین برپایی هیئت‌ها در فضای حقیقی، منتظر دریافت دستورات ستادملی کرونا هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه تنها برخی از مساجد در این ایام اقدام به بازگشایی کرده اند، افزود: ما مانع بازگشایی مساجد در شهرها نمی‌شویم و برخی افراد به صورت فرادا نماز و مستحبات دینی خود را در مساجد به جا می آروند که توصیه می‌کنیم شهروندان با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در این امکان مذهبی حضور یابند.

 نعمت اللهی ادامه داد : بازگشایی مساجد و برپایی نمازهای جماعت در شهرهای سفید با رعایت موارد بهداشتی مجاز اعلام شده ولی به دلیل نگرانی‌هایی که داریم بهتر است نماز جمعه در شهرستان آبیک این هفته نیز اقامه نشود تا هفته بعد تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به وضعیت مساجد استان قزوین در شب‌های قدر گفت: برخی مساجد تنها در سه شب قدر یعنی شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان بازگشایی و برنامه احیا را برگزار می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: حداکثر ساعتی که مردم می‌توانند در این مراسم حضور یابند از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد به مدت ۲ ساعت خواهد بود، و در صورتی که فضا سربسته باشد، حداکثر باید یک چهارم ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها افراد را پذیرش کنند، سجاده و مهر و قرآن نیز توسط خود مردم باید تامین شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه مساجد پیش از بازگشایی باید ارزیابی شوند، افزود: نظارت و ارزیابی مساجدی که امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر را داشته باشند باید از سوی کارشناسان بهداشتی ارزیابی شود. 

نعمت اللهی در خصوص فعالیت هیات در فضای مجازی نیز گفت: برگزاری هرگونه تجمع حضوری ممنوع بوده و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هیات مذهبی فعالیت خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

استان قزوین دارای یک هزار و ۴۰۰ مسجد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز