خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

باید شرایط دسترسی راحت‌تر مردم به کتاب و کتابخوانی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۰۳۲

استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از کتابخانه عمومی اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در بندرعباس گفت: باید شرایط دسترسی راحت‌تر مردم به کتاب و کتابخوانی فراهم شود

به گزارش ایلنا از هرمزگان، این کتابخانه با هزار و ۱۹۰ متر مربع و در ۳ طبقه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ساخته شده است.

این کتابخانه دارای هفت هزار جلد کتاب و بخش‌های مطالعه عمومی، تخصصی، کودک، نابینایان، مخزن کتاب و کافی نت است.

استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این کتابخانه گفت: با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مجموعه‌های فرهنگی دیگر، باید شرایط را برای دسترسی راحت تر مردم به امکانات کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.

وی بیان داشت: کتابخانه عمومی اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در مکانی واقع شده که چندین شهرک پرجمعیت در اطراف آن قرار دارد و می‌تواند به محل حضور جمعیت زیادی از مردم علاقه مند به کتاب در بندرعباس تبدیل شود.

همچنین دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان از روند ساخت کتابخانه مرکزی بندرعباس بازدید و اقدامات اجرا شده در این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

کتابخانه مرکزی بندرعباس در زیربنای شش هزار و 808 متر مربع در حال ساخت است و این پروژه تاکنون 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برای ساخت این پروژه تاکنون 49 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 160 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

استاندار هرمزگان در این بازدید، بیان داشت: این کتابخانه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی منطقه جنوب کشور می تواند منبع ارزشمندی برای مطالعه و دسترسی مناسب مردم به کتاب در هرمزگان باشد. 

وی گفت: با ایجاد تمهیداتی، تلاش می کنیم کتابخانه مرکزی بندرعباس هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز