خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری سیرجان به ایلنا خبرداد:

جلوگیری از ازدواج دختر 10 ساله سیرجانی/ دستور توقف ثبت ازدواج از سوی دادستانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۲۸

سرپرست فرماندار سیرجان گفت: با حکم دادستانی از ازدواج کودک 10 ساله سیرجانی جلوگیری شد.

محمد محمود آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: از طریق یکی از دفترخانه‌های ازدواج شهرستان سیرجان متوجه شدیم که برای دختر 10 ساله‌ای برگه آزمایش ازدواج صادر شده است؛ بلافاصله اقدام و مانع از ثبت ازدواج این دختر توسط دفترخانه شدیم.
 
وی با اشاره به اینکه سن قانونی ازدواج برای دختران 13 سال و پسران 17 سال است، افزود: هیچ دفترخانه‌ای حق ثبت این ازدواج ها را بدون حکم دادگاه ندارد.

سرپرست فرمانداری سیرجان در ادامه گفت: این دختر به همراه مادر و پسری که قرار بود به عقد وی درآید به یکی از دفترخانه‌های ثبت ازدواج مراجعه می‌کند که شناسنامه این دختر عکسدار نبوده به همین دلیل آنها شناسنامه عکسدار و حکم از دادستانی خواسته اند.

محمود آبادی گفت: این موضوع به ما اطلاع رسانی شد که بلافاصله با دادستانی صحبت کردیم و وی هم دستور توقف موضوع را صادر کرد.
 
وی با بیان اینکه قرار شد که دفترخانه اقدامی نکند و برگه آزمایش هم از دختر و پسر گرفته شود، افزود: با ورود دادستانی موضوع ازدواج این دو نفر به طور کل منتفی شد.
 
محمود آبادی گفت: دفترخانه تصمیم گرفت که همه مدارک را به خانواده‌های طرفین تحویل دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز