خبرگزاری کار ایران

طی شش ماهه نخست امسال در گیلان؛

بیش از 4000 مورد گزارش مردمی در سامانه 124 ثبت شد

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از دریافت بیش از 4 هزار مورد گزارش و شکایت مردمی توسط سامانه 124 در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد درویش کردار با اشاره به دریافت 4 هزار و 190 مورد گزارش مردمی افزود: بیش از 3 هزار و 300 مورد از این گزارش‌ها مربوط به بخش کالایی و بیش از 860 مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود که با بررسی‌های به‌عمل‌آمده از 3 هزار و 871 مورد از این شکایات، بیش از نیمی آن‌ها متخلف شناخته شدند و سایر گزارش‌های مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی دریافت گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ستاد خبری 124 و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات‌دهی را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نظارت بر بازار کالا و خدمات عنوان کرد و گفت: در این مدت 722 مورد شکوائیه مردمی نیز به‌صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرارگرفته است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد و افزود: در شش‌ماهه اول سال، بیش از 188 هزار مورد بازرسی از سطح واحدهای اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفتند که طی این بازرسی‌ها تخلف در بیش 8 هزار واحد محرز و پرونده تخلف آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شد.

وی عمده‌ترین گزارش‌های مردمی مربوط به بخش کالایی را به عرضه نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل‌ونقل مسافر، رستوران‌ها، نمایشگاه‌های فروش خودرو و مشاورین املاک عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و تقلب بوده است.

درویش کردار در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گران‌فروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم‌فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و... می‌توانند گزارش‌های خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه 124 اطلاع دهند

کد خبر : ۳۱۶۲۳۳