خبرگزاری کار ایران

مراسم نمادین بزرگداشت هفته‌ی پیوند اولیا و مربیان در اهواز برگزار شد

مراسم نمادین استانی بزرگداشت هفته‌ی پیوند اولیا و مربیان با موضوع تقویت و ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی اولیای دانش آموزان در مدرسه، در تالار اجتماعات ملی حفاری اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این مراسم با شکوه، آیت‌الله حیدری امام‌جمعه‌ی موقت شهر اهواز، اعضای انجمن‌های برتر راه‌یافته به مرحله استانی و وزارتی، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، شورای انجمن اولیا و مربیان نواحی چهارگانه اهواز، جمعی از بازنشستگان اداره کل آموزش‌ و پرورش خوزستان و خانواده‌های تلاشگر و دانش آموزان استثنایی حضور داشتند.

همچنین در این مراسم آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت ایام محرّم و شهادت سرداران و شهدای مدافع حرم و حوادث اخیر، گفت: این شهدای بزرگوار که برای تأمین امنیت کشورمان تلاش می‌کنند باید گرامی داشته شوند و همه ما مدیون خون شهداییم.

در ادامه، محمد تقی زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان ضمن اشاره به واقعه‌ی کربلا گفت: ارکان اساسی پایداری اسلام، فهم قرآن کریم، درک نهج‌البلاغه و شناخت و درک نسبت به واقعه‌ی کربلا و نهضت امام حسین(ع) است لذا قرآن کریم و نهج‌البلاغه دو اثر و نسخه‌ی مکتوب هستند که توسط امام حسین(ع) اجرایی و عملیاتی می‌شوند و نکته مهم اینجاست که باید فلسفه‌ی انقلاب حسینی درک و فهمیده شود و از پیام‌های آن درس بگیریم.

فرزانه عیدی وندی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان این اداره کل نیز ضمن  تسلیت ایام محرم به شرح اهم فعالیت‌های عملکرد یک‌ساله انجمن اولیا و مربیان پرداخت و در ادامه  از ۸  نفر از بازنشستگان اداره کل در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، دو نفر از همکاران برگزیده راه‌یافته به مرحله‌ی وزارتی و استانی در جشنواره‌ی تجارب برتر و نوآوری‌های انجمن و خانواده‌های تلاشگر آموزش‌ و پرورش استثنایی تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است در این مراسم توسط دانش آموزان روشن‌دل آموزش‌ و پرورش استثنایی، دو سرود زیبا اجرا شد و در راستای بزرگداشت واقعه‌ی کربلا مداحی و حماسه‌سرایی عاشورا نیز اجرا شد.

کد خبر : ۳۱۵۴۱۷