خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قبادی در دیدار با اعضای سمن "پاک"

هیات‌های مذهبی از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در پخش نذر استفاده نکنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: هیات‌های مذهبی از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در پخش نذورات خود برای جلوگیری از آسیب نرسیدن به طبیعت استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، گروه نوپای «پیام آوران اردیبهشت» (پاک) چند ماهی است که به صورتی علمی کار خود را در حوزه زیست محیطی و برنامه‌های فرهنگی در کرمانشاه آغاز کرده است.

این گروه با انجام برنامه‌های عملی همانند پاکسازی محیط زیست و نیز آبیاری درختان حاشیه شهر کرمانشاه در چندین مرحله کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

یکی از برنامه‌های گروه (پاک) در این ایام اطلاع رسانی به هیات‌های مذهبی و عزاداری در دهه محرم نسبت به رعایت اصول بهداشتی و زیستی محیطی است.

گروه «پاک» سعی دارد که استفاده از ظروف یکبار مصرف که قابلیت برگشت به محیط زیست را ندارند، جلوگیری کنند و به اصطلاح تجدیدپذیر نیستند را در سطح استان و به ویژه هیات‌های مذهبی کاهش داده و آنان را تشویق به استفاده از ظروف با منبع گیاهی نماید.

از سوی دیگر روز گذشته حجت الاسلام دکتر اسماعیل قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در جمع اعضای گروه «پاک» حاضر شد و مسایلی درباره اهمیت پاکیزگی در دین مبین اسلام و نیز حفظ محیط زیست بیان داشت.

حجت الاسلام قبادی در این جلسه با اشاره به اینکه کار گروه «پاک» بسیار بجا و ضروری است، تاکید کرد: همین که این گروه از مردم کرمانشاه در راستای حفظ محیط زیست هشدارهای لازم را می‌دهند خود کاری ارزشی و تاثیرگذار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان برخی از احادیث دینی در زمینه ضرورت حفظ محیط زیست و حفاظت از طبیعت، بیان کرد: باید از مسئولان و بانیان هیات‌های مذهبی بخواهیم که در زمان پخش نذروات خود از ظروف یکبار مصرفی پلاستیکی که وجود آن‌ها برای طبیعت خطرآفرین است، جلوگیری کنند که این کار خود کمک شایانی به محیط زیستمان خواهد بود.

در این جلسه، مدیرکل تبلیغات اسلامی به اعضای سمن «پاک» در این زمینه قول همکاری و مساعدت داد.

گفتنی‌ست که در پایان این جلسه هر یک از اعضای سمن «پاک» نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر : ۳۱۳۹۰۰