خبرگزاری کار ایران

آیت الله فاضل لنکرانی

معرفت الله بدون معرفت امام زمان امکان پذیر نیست

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه معرفت الله بدون معرفت امام زمان(عج) امکان پذیر نیست، گفت: حادثه عاشورا به خاطر عدم معرفت نسبت به امام(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی شب گذشته در همایش عاشوراییان رزمندگان دفاع مقدس که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم بر ضرورت استفاده از این ماه تأکید کرد و اظهارداشت:‌ اگر بخواهیم محرم در ما اثر کند و به حقیقت امام حسین(ع) برسیم باید ببینیم که چه اندازه به محرم و سیدالشهدا(ع) نزدیک شده‌ایم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که اصحاب امام حسین(ع) و رزمندگان دفاع مقدس برای حفظ دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر جنگیدند، گفت: شهدا برای کلمة‌الله رفتند و جان خود را نثار کردند.

وی گفت: باید ببینیم شهدا به دنبال چه بودند؛ این‌که امام (ره) به خواندن وصیت نامه شهدا توصیه می‌کنند، تنها این نیست که ما به امور ظاهری آن‌ها توجه کنیم؛ بلکه باید رمز پایداری و مقاومت شهدا در برابر دشمنان را به دست آورده و در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه قم  با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) خاطرنشان کرد:‌ خداوند بندگان را خلق کرد تا او را بشناسند و اگر خدا را شناختند او را عبادت می‌کنند و اگر پروردگار را عبادت کردند غیر او را نمی‌پرستند.

آیت الله فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود گفت: آل سعود به اسم اسلام مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد،آن‌ها خدا را قبول و به نماز و روزه اعتقاد دارند؛ اما به خاطر این‌که از معرفت امام معصوم  (ع)به دور هستند دست به چنین جنایاتی می‌زنند.

وی با تأکید بر این‌که حادثه عاشورا به خاطر عدم معرفت نسبت به امام (ع)بود،‌ گفت: شهدا کسانی بودند که امام(ع) را به خوبی شناختند؛ شهدا در  وصیت‌نامه‌های خود  بیان می‌کنند، به خاطر نایب امام زمان(عج) به میدان جهاد آمده‌ایم و این تبعیت نشان از معرفت آنها به امام زمان (ع)است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که اعتقادات شیعه به قدری قوی است که همه مکتب‌های دنیا در برابر آن خوار و ذلیل هستند بیان داشت:  اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه حل شود و انقلاب به مسیر صحیح خود ادامه دهد، باید  اعتقاد و شناخت خود  را نسبت به امامت قوی کنیم.

کد خبر : ۳۱۱۹۹۷