خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان

کاشان یکی ازشاخص‌های حوزه فرهنگ وتمدن ایران است

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: این شهرستان یکی از شاخص‌های حوزه فرهنگ و تمدن ایران است و مشارکت فعال مردم در مناسبت‌ اجتماعی یکی از افتخاراتی است که در کاشان رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حمیدرضا مومنیان ظهر امروز در مراسم بهره برداری از دبستان عباس طراح افزود: مشارکت مردم، مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است که برای توسعه و پیشرفت جامعه مطرح است و بالا‌تر از منابع مادی و پولی است.

وی تاکید کرد: مدرسه سازی، بالا‌ترین باقیات صالحات است هر چند آن طور که شایسته است هنوز انجام نشده است.

مومنیان تصریح کرد: آموزش و پرورش یک نهاد پایه و تخصصی در امر تربیت است و نقش معلم، هدایت و روشنگری است و باید بتوانیم از این ظرفیت برای تربیت مدیران اینده کشور استفاده کنیم.

مومنیان با اشاره به نقش ارتباطات افزود: ارتباطات دانش آموزان را جلو‌تر از نظام آموزشی به پیش می‌برد و این فرصتی است که باید برای بالندگی دانش آموزان از آن استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرئورش کاشان گفت: مدرسه سازی فصلی از فرهنگ دینی و ملی ما است که باید نسل به نسل حفظ شده و به آیندگان منتقل شود.

«محمود خدمتی» نیز دراین مراسم گفت: نیکوکاران مدرسه ساز با عمل نیک خود و گذشتن از اموال خود، برای آخرت ذخیره می‌کنند و به قرب الهی می‌رسند.

به گفته وی، مدرسه سازی نقطه پایانی ندارد پس همه مردم باید به فکر ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس باشیم تا دانش آموزان شاداب امروز، شهروندان بانشاط آینده باشند.

وی تصریح کرد: منطقه مسکن مهر برای اسکان سه هزار و ۴۰۰ خانوار طراحی شده است ولی فاقد فضای آموزشی بود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: مدرسه حاج عباس طراح درمدت یک سال در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع با زیر بنای ۹۱۰ متر مربع و اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط حاج عباس طراح از نیکوکاران کاشان ساخته شده است.

«محمد کتابچی» افزود: تا پایان سال جاری ۱۰ فضای آموزشی و فرهنگی از محل کمک نیکوکاران مدرسهس از کاشان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، خیابان کارگر، شهرک ناجی آباد و شهرک خاتم الانبیا با توجه به تراکم بالای جمعیت، نیازمند فضای آموزشی است.

وی اظهار داشت: ۳۰ واحد آموزشی در کاشان دارای عمری بیش از نیم قرن است که برای تحصیل دانش آموزان امنیت ندارد و باید نوسازی شود.

کد خبر : ۳۰۷۹۶۴