خبرگزاری کار ایران

با اعلام جیریایی؛

جشنواره عکس و پوستر «تعاون» در قم فراخوان داد

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم از برگزاری دومین دوره جشنواره عکس وپوستر تعاون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، دبیرخانه جشنواره ادواری عکس و پوستر «تعاون» پس از برگزاری دور نخست و معرفی عکاسان راه‌یافته به این نمایشگاه، فراخوان دومین دور این جشنواره را منتشر کرد.

جیریایی روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بابیان اینکه تعاون در لایه‌های گوناگون اقشار و اصناف جامعه، همواره گره‌گشای مشکلات متعددی در جوامع روستایی و شهری است. تعاون به مفهوم همکاری و مشارکت، از جنبه‌های بارز حیات اجتماعی بشر به‌شمار می‌آید و بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود:افراد براساس قواعد مورد توافق، از طریق شیوه‌های متنوع همیاری در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر مشارکت می‌کنند تا با این حضور «تعاون» را معنا و تعاونی‌ها را شکل دهند.

وی تاکید کرد:تعاونی‌هایی که با اشکال گوناگونی از تجارت به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی - اجتماعی، به‌دنبال برآوردن نیازها و آرمان‌های مشترک اعضای خود هدف‌گذاری می‌کنند تا در ذات این فعالیت، بر نیازهای مادی و معاش انسان تأثیر بگذارند و حضورشان در طول زمان، شکل‌دهی و انسجام گروهی را در قالب تقویت سرمایه‌های اجتماعی به بار بنشانند.

جیریایی خاطر نشان کرد:درونمایه‌ی تعاون از یک همراهی و همدلی حکایت دارد و این همدلی می‌تواند در سطحی وسیع همواره بالاترین بازده را در شرایط تولید، تکثیر و پشتیبانی به‌عنوان دستاوردی مطلوب برای خانواده‌ای اجتماعی با نام جامعه تعریف کند. حال اگر این کلید طلایی حل مشکلات جمعی در دامان نافذ و آسمانی هنر به شیوه‌ای صحیح و سلامت جای بگیرد، قرینگی مبارکی را برای اهالی اندیشه رقم خواهد زد.

جیریایی در ادامه افزود:اندیشه‌هایی که به تأثیرگذاری ذات تصویر معتقدند که گزینه‌ای مانند «عکس» در میان انبوه تکنولوژی‌های تصویرساز، در سطحی وافر، وسیع و باورمند توانسته است تقویت‌کننده و مصلح جامعه‌ای انسانی و مدرن باشد.

کد خبر : ۳۰۰۴۶۰