خبرگزاری کار ایران

طرح مدیریت یکپارچه در حوزه‌های آبخیز زنجان اجرا می‌شود

رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: طرح مدیریت یکپارچه در حوزه‌های آبخیز از جمله حوزه آبخیز قزل تپه زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان، جعفر بیات رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: این اداره کل مطالعات جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیز خوشنام شهرستان ابهر، مطالعات مکان‌یابی سد زیرزمینی پاشاچای در شهرستان ایجرود و نیز انجام چند پروژه پژوهشی را در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه در حوزه‌های آبخیز از جمله حوزه آبخیز قزل تپه زنجان اجرا می‌شود، افزود: این حوزه آبخیز در قالب طرح ملی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور انتخاب شده است.

به گفته وی، مقرر شده با همکاری فرمانداری شهرستان زنجان علاوه بر تمرکز فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی، تمامی ادارات این شهرستان اقدامات امسال و چند سال آینده را به این حوزه سوق دهند تا با هماهنگی و هم‌سویی دست اندرکاران بخش دولتی و مشارکت حوضه نشینان اهداف مدیریت جامع در آن تحقق پیدا کند.

وی در تشریح موقعیت جغرافیایی حوضه آبخیز قزل‌تپه که مدیریت یکپارچه در آن انجام می‌شود، ابراز کرد: این حوزه آبخیز در ۳۰ کیلومتری سمت غرب شهر زنجان قرار داشته و دارای ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری است.

بیات خاطرنشان کرد: حوضه آبخیز قزل تپه شامل ۶ روستای آقبلاغ، جاجی‌کندی، قزل تپه، یامچی، گلجیک و ابدال است که طرح‌های یاد شده در آن مکان اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح توانمندسازی با هدف ارتقای سطح معیشت حوزه‌نشینان و حفظ، احیا و توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی با مشارکت روستائیان را از اقدامات اجرائی مدیریت جامع دانست.

کد خبر : ۲۹۹۷۰۸