خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری ایلنا

بالاخره پرواز رشت -آستاراخان برقرار می‌شود؟

بعد از چند سال پیگیری، همچنان وعده‌ها درباره برقراری پرواز تهران- رشت- آستاراخان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، موضوع برقراری پرواز رشت به آستارخان به 4 یا 5 سال گذشته برمی‌گردد؛ زمانی که استانداری وقت همه حمایت‌های خود را به کار بست تا این پرواز را توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی برقرار کند اما در همان زمان به عنوان یک پروژه نیمه‌کاره ماند و حالا مجددا موضوع این پرواز از جانب اتاق بازرگانی تهران به عنوان پروازی که می‌تواند از نظر تجاری و بازرگانی، گردشگری و مولفه‌های دیگر مهم باشد، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه گیلان در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه استان گیلان در آستاراخان پایگاه دارد و گرایش پایگاه آن بازرگانی و تجاری است، این امر موجب شده تا ترددهای مستمری بین دو منطقه صورت گیرد.

فتاح رضوانی معتقد است، مولفه‌های دیگری که باعث شده موضوع پرواز بین این دو منطقه برقرار شود، موضوع گردشگری است که گردشگران سلامت می‌توانند نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استانداری پیگیری جدی را برای این موضوع دارد، بیان می‌کند: با توجه به اینکه برقراری پرواز در کمیته حمل‌ونقل هوایی استان مطرح شده است، فرودگاه آمادگی خود را از هر جهت در بخش‌های مختلف زیرساختی اعلام کرده بطوری‌که فرودگاه آماده پذیرش پروازهای برون مرزی است.

در تاریخ نهم اردیبهشت ماه سال جاری بود که در مجتمع زیبا کنار انزلی در پانزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعتی کشورهای منطقه دریای خزر، اسدالله عسگراولادی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اعلام کرد که در صورت تحقق این پرواز، حمایت‌های لازم را از پرواز تهران – رشت- آستاراخان خواهند کرد.

وی در این جلسه عنوان کرده بود که اتاق بازرگانی آمادگی دارد تا بخشی از هزینه‌های مربوط به پرواز را تامین کند.

در همین راستا از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور مصاحبه ای با عسگر اولادی صورت گرفت که وی در این مصاحبه اعلام کرد: درصدد هستیم تا حمایت‌های لازم را از این پرواز داشته باشیم.

وی اظهار کرد: طی ملاقاتی که با شرکت هواپیمایی تابان داشته‌ایم، مقرر شد درخواست این شرکت به‌منظور تامین بخشی از هزینه‌ها در اختیار وزیر صنعت قرار بگیرد تا در صورت صلاحدید و مطرح شدن موضوع در هیات دولت، پاسخ نهایی به شرکت مذکور داده شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: اتاق بازرگانی تهران به جد پیگیر تحقق این موضوع است.

اکنون بعد از گذشت چند سال از پیگیری‌های مسئولان استان، امید است که شاهد تحقق وعده‌ها در خصوص برقراری پرواز تهران- رشت- آستاراخان باشیم.

 

کد خبر : ۲۸۶۸۲۰