خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و تریوج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه آبخیز قزل تپه زنجان

کد خبر : ۲۷۵۱۴۱

رئیس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با هدف الگوسازی طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه آبخیز قزل تپه زنجان از سوی منابع طبیعی استان اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، محمد رضا گل محمدی افزود: در گام اول با مشارکت روستائیان و بهره برداران ۵۰هکتار از عرصه­‌های ملی این حوضه زیر کشت گونه درختی پسته قرار گرفته تا ضمن توسعه فضای سبز و رسیدن به اهداف مورد نظر منابع طبیعی استان، شرایط برای درآمدزایی روستاییان فراهم شود.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره برنامه‌های سال گذشته واحد آموزش و ترویج بیان کرد: در سال گذشته با هدف اجرایی کردن شعار «با مردم، برای مردم» کلاس‌های ترویجی برای بهره ­برداران و آموزشی کارکنان برگزار شد که دو هزار و ۴۹۵ فر از بهره ­برداران آموزش‌های لازم در خصوص حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی را به مدت۱۴ هزار و ۹۷۰ ساعت گذراندند.

گل محمدی با بیان اینکه کارکنان این اداره کل در راستای افزایش دانش خود در خصوص علم روز منابع طبیعی آموزش‌هایی را در مراکز مختلف آموزشی گذرانده‌اند، ادامه داد: در این خصوص نیز تعداد ۴۶ دوره آموزشی برای۹۹۰ نفر به مدت ۵۹۴۰ ساعت برگزار شد.

به گفته رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان در سال گذشته برای بهره­ برداری از پتانسیل روحانیت و علمای دینی در امر حفاظت و بهره برداری منابع طبیعی اقدام به عقد قرارداد با ۱۶ نفر از روحانیون علاقه‌مند به منابع طبیعی برای تبیین اصول اعتقادی و دینی در خصوص منابع طبیعی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز