خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مسئولان صومعه‌سرا؛

فیلم «محمد رسول الله» به عنوان فاخر‌ترین اثر فرهنگی دنیا اکران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۵۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: فیلم «محمد رسول الله (ص)» به عنوان فاخر‌ترین اثر فرهنگی دنیا با سه ساعت و ۱۰ دقیقه زمان پخش، امسال در کشور اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی جنتی ساعتی پیش در جلسه شورای اداری صومعه‌سرا اظهار کرد: امسال برای ملت ایران سالی پرخیر و برکت توام با سربلندی و خرسندی خواهد بود.

وی، با بیان اینکه سال جدید با خبر‌های خوبی در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور آغاز شد، تصریح کرد: امیدواریم این رویه تا پایان سال ادامه داشته و خبر‌های خوبی در انتظار ملت ایران باشد.

گیلان دارای مردمان فرهیخته بسیاری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردم گیلان را بسیار ولایتمدار، فرهیخته، فاضل و دوست داشتنی توصیف کرد و افزود: مردم گیلان زمین بسیار متواضع و ساده زیست همراه با فضایل اخلاقی و انسانی هستند.

وی، با اشاره به وجود عالمان و فرهیختگان زیاد در گیلان اذعان کرد: این فرهیختگان منشا خدمات بزرگ و ارزنده‌ای به ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند.

جنتی، به صومعه سرا و مردمان این خطه اشاره کرد و افزود: صومعه سرا با وجود ۵۰۰ شهید، سردار جنگل، فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر و امام زادگان بسیار یکی از شهر‌های مهم گیلان محسوب می‌شود.

تحریم‌های ظالمانه سبب محرومیت ایران از درآمد‌های نفتی خود شد

وی، با بیان اینکه ایران در ۱۲ ساله اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه متحمل مشکلات زیادی بود، خاطر نشان کرد: بسیاری از سرمایه‌های ملی که باید جذب می‌شد در سایه تحریم‌های ظالمانه از بین رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد گیلان، تصریح کرد: تحریم‌ها سبب شد تا ایران از بخشی از درآمد‌های نفتی خود محروم شده و ارتباط بانکی کشور با دنیا نیز قطع شود.

وی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق‌های اولیه این حوزه اظهار کرد: امیدواریم در سه ماهه آینده مذاکرات هسته‌ای ایران به توافقی جامع برسد.

جنتی، یادآور شد: با لغو کامل تحریم‌ها، کشور به جایگاه واقعی و اصلی خود در حوزه صادرات و واردات می‌رسد.

وی، اذعان کرد: انبار‌ها و ذخایر کشور در هیچ دولتی در طول ۱۰ ساله اخیر به مانند دولت تدبیر و امید با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات پر نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد کشور گفت: انبار‌های کشور برای شش ماه آینده از گندم پر است که همت دولت در این زمینه را نشان می‌دهد.

دولت در تلاش برای کاهش تورم به نرخ ۴ درصد است

وی بیشترین زیان تورم‌ها را متوجه اقشار آسیب پذیر و فقیر جامعه دانست وخاطر نشان کرد: دولت همچنان در تلاش برای کاهش تورم به نرخ ۴ درصد است.

جنتی، بیکاری را مشکل مزمن کشور خواند و گفت: به جز رونق در حوزه اقتصادی و گسترش تولید هیچ راهی برای اشتغالزایی در کشور وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به حوزه فرهنگی جامعه اظهار کرد: با توجه به وجود دستگاه‌های ارتباط جمعی لحظه‌ای در دنیا و تبادل سریع اطلاعات و فرهنگ‌ها، کنترل وضعیت فرهنگی کشور کار مشکلی است.

وی گفت: بسیاری از سنت‌های جمهوری اسلامی در این راستا دچار خدشه و خلل شده است و گسسته شدن بنیان خانواده‌ها به ویژه در کلان شهر‌ها از بزرگ‌ترین پیامد‌های منفی ماهواره‌ها و شبکه‌های ضد فرهنگی است.

جنتی متذکر شد: مردم متدین و اصیل ایران مراقب باشند تا سنت‌های دینی و اسلامی کشور و نظام حفظ شود.

وی افزود: در سایه همدلی و همزبانی کشور به توسعه نزدیک‌تر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مشکل کتابخانه رشت و حوزه‌های فرهنگ و هنر گیلان در این سفر بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حوزه نشر و چاپ آثار اهل فکر و قلم نیز تصریح کرد: دولت در تلاش است تا از دغدغه‌های چاپ و مجوز آن تا حد امکان بکاهد.

صدور ۷۲ هزار مجوز انتشار کتاب کشور در سال ۹۳

جنتی افزود: در سال گذشته ۷۲ هزار مجوز انتشار کتاب در کشور صادر شد و اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ گاهنامه و روزنامه و رسانه‌های مکتوب در کشور فعال است.

وی، ساماندهی به وضعیت رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها را یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان کرد.

فیلم «محمد رسول الله (ص)» به عنوان فاخر‌ترین اثر فرهنگی اکران می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از اکران فاخر‌ترین اثر فرهنگی کشور در سال جاری خبر داد و افزود: فیلم «محمد رسول الله (ص)» به عنوان فاخر‌ترین اثر فرهنگی دنیا با سه ساعت و ۱۰ دقیقه زمان پخش امسال در کشور اکران می‌شود.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) به راستی پیامبر رحمت و مهربانی است که بنده سه بار این فیلم فاخر را دیده‌ام و هر سه بار اشک ریخته‌ام.

جنتی در مورد فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز گفت: ۲۰ هزار مسجد و کانون فرهنگی و هنری مستقر در آن زیر نظر وزارت ارشاد در کشور دایر و فعال است.

به گفته وی، ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور تنها در سال گذشته ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز