خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز:

آموزش بیشترین نقش را در تغییر منش و باور کودکان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۳۵۷

مهارت محور شدن دانش آموزان هدف «هر روز یک زباله از زمین برداریم» است

پویش «هر روز یک زباله از زمین برداریم» به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و سازمان پسماند شهرداری از قریب دو سال پیش در شیراز عملیاتی شد که علاوه بر مشارکت مردم در اجرای آن، با همکاری آموزش و پرورش، این پویش در چندین مدرسه تاکنون اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، پویش «هر روز یک زباله از زمین برداریم» این بار در دبستان پسرانه شهید محمد جناب ناحیه ۲ شیراز با حضور نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، نماینده سازمان پسماند و با حضور مدیر و معلمان و دانش‌آموزان برگزار شد.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز از ابتدا تاکنون با جلب حمایت خیرین در راستای پاسخگویی به وظایف نهادهای حکومتی، خدمات فرهنگی ارزشمندی ارائه نموده است که پویش «هر روز یک زباله از زمین برداریم» با همکاری سازمان پسماند از جمله اقدامات فرهنگی این مجمع است.

عبدالمحمد طاهری افزود: این طرح با الگوبرداری از چند کشور پیشرفته در جهان برای اولین بار در مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و با تفکر و تایید نهادهای  و با همکاری سازمان پسماند، پس از رونمایی در شورای اسلامی شهر شیراز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در کنار سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در تلاش است با یاری گرفتن از مشارکت مردمی، چهره زیبای شهر را بیش از پیش نمایان کند.

آموزش بیشترین نقش را در تغییر منش و باور کودکان دارد

آموزش بیشترین نقش را در تغییر منش و باور کودکان دارد

طاهری یکی از شیوه‌های مهم فرهنگ‌سازی در جامعه را همراه کردن کودکان با آموزش صحیح و استمرار آن در بین این آینده‌سازان عنوان کرد که قطعا باعث نهادینه شدن آن فرهنگ در نسل‌های آتی خواهد شد چون آموزش بیشترین نقش را در تغییر منش و باور کودکان دارد.

وی با بیان این که مدارس بهترین مکان برای آموزش فرهنگ در جامعه هستند؛ ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یک پدیده فراگیر اجتماعی مهم‌ترین نقش را در توسعه فرهنگ‌ جامعه دارد و پیام‌رسان گویایی از طریق کودکان و دانش‌آموزان به خانواده‌ها و جامعه است.

باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی باشیم

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز همچنین به تئوری نیاز و انتظار اشاره نمود و گفت: به دنبال نیاز جامعه شهری شیراز که نماد دو تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی است ضروریست به این‌گونه نیازهای فرهنگی پاسخ دهیم.

طاهری با بیان این که این پویش بدون آموزش و همراهی دانش‌آموزان در سنین پایین ره به جایی نخواهد برد؛ تصریح کرد: با اندیشه‌ای که مردم ایران نسبت به شهر شیراز به عنوان شهری تمیز و زیبا دارند؛ این پویش می‌تواند در بحث آموزش و در تمام مدارس اجرا گردد؛ چرا که اگر بخواهیم گامی بر اساس معادله نیاز و انتظار برداریم؛ بهترین مأمن و پناهگاه، کودکان و دانش‌‌آموزان هستند.

وی در ادامه از اصحاب رسانه به عنوان بلندگوی پویش‌های فرهنگی نام برد و اضافه کرد: رسانه‌ها به عنوان پایه چهارم حکومت، اصلی‌ترین پایه و پایه‌ای هستند که قاعده را تشکیل می‌دهند و نقش، برآیند و فرایندشان می‌تواند بلند باشد.

آموزش بیشترین نقش را در تغییر منش و باور کودکان دارد

 مهارت محور شدن دانش آموزان هدف این پویش است

مدیر دبستان پسرانه شهید محمد جناب ناحیه ۲ شیراز در شیراز نیز گفت: هدف اصلی پویش «هر روز یک زباله از روی زمین بر می داریم» ایجاد انگیزه برای دانش آموزان است چرا که نهادینه  شدن این آموزش ها در سطح مدارس می تواند تا انتهای فرآیند تحصیل اثرگذار باشد.  

عبدالله استوار با اشاره به اینکه همکاری بین شهرداری شیراز و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز تداوم پیدا کرده است و به سطح مدارس شیراز کشیده شده است، افزود: محتوای این «پویش» مهارت محور شدن هر چه بیشتر دانش آموزان خواهد بود تا به این سمت و سو بروند که تفکیک زباله امری مفید و مناسب است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی این همکاری ها تدوام پیدا کرد و از آغاز سال تحصیلی چند مخزن برای تفکیک زباله در سطح مدرسه شهید محمد جناب تعبیه و آموزش های لازم برای دانش آموزان در نظر گرفته شد که موفقیت های زیادی را در پی داشته است.

به اعتقاد مدیر دبستان شهید محمد جناب در شیراز؛ هدف از این آموزش ها مهارت محور کردن دانش آموزان بوده تا به این درک برسند که تفکیک زباله فرآیندی است که به حفظ سلامتی محیط زیست کمک می کند.

استوار گفت: پس از کسب آموزش های لازم  توسط کارشناسان پسماند شهرداری به دانش آموزان، جشن هایی با اهدای جایزه و اجرای نمایش های جذاب و در راستای هر چه بهتر درک تفکیک زباله ها در این مدرسه  برگزار شد.

مدیر دبستان شهید محمد جناب در شیراز یادآور شد: همکاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و پویشی که به منظور تشویق دانش آموزان و آحاد مردم و رفتن به سمت و سوی مدیریت پسماند راه اندازی شده است، اثرگذار بوده است.

وی گفت: امروز شاهد این موضوع هستیم که محیط اطراف این مدرسه  و داخل آن با وجود حدود 400 دانش آموز دارای نظافت خوبی است و اثرگذاری این پویش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز