خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز؛

برنامه‌های بزرگداشت هفته شیراز تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۴۵۳

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برنامه های بزرگداشت هفته شیراز از 12تا 19اردیبهشت ماه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی چوبینی امروز در یک نشست خبری افزود: روز 15اردیبهشت که روز شیراز است با شهادت امام جعفر صادق(ع) مصادف شده است و انتهای هفته نیز در 21اردیبهشت، انتخابات دور دوم مجلس را خواهیم داشت که باید سعی کنیم متناسبت با این رویدادها، برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود:شرایط جوی به گونه ای است که نمی توان به صورت دقیق برای برنامه ها برنامه ریزی کرد و احتمال عوض شدت برنامه ها وجود دارد اما به طور کلی در 14اردیبهشت پیاده روی بزرگ خانوادگی را خواهیم داشت.

چوبینی یادآور شد: امسال در هفته شیراز 3 شب شعر را خواهیم داشت که در 3نقطه مختلف شهر برگزار می شود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: برگزاری شب شعر شیرازی سرایی را با سروده ها و لهجه شیرازی در هفت تنان ، 16اردیبهشت شب شعر طنز در باغ دلگشا و 19اردیبهشت شب شعری  در باغ جهان نما از جمله برنامه های این هقته خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز از غبار روبی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در صبح روز پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت توسط مدیران شهری خبر داد.

وی گفت: شب سیزدهم اردیبهشت  ویژه برنامه نکوداشت شیراز برگزار خواهد شد که  این مراسم عمومی نیست و به صورت خصوصی از برخی هنرمندان دعوت می‌شود و قرار است چند رونمایی، تبادل تفاهم‌نامه و برخی مراسم‌ در آن انجام شود.

چوبینی همچنین درباره مصادف شدن هفته شیراز با دو مناسبت که ممکن است تغییراتی در برنامه‌ها ایجاد کند، اظهار کرد: 

وی از بناگذاری یک سنت جدید از سال جاری در هفته شیراز خبر داد و گفت: قرار است قرآن دروازه قرآن را هشت و نیم صبح روز شیراز با قرآن جدیدی تعویض کنیم. قرآنی هم که از آنجا برداشته می‌شود، هر سال به یک شخص یا جای خاص اهدا خواهد شد و امیدواریم سالیان سال ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز همچنین از اجرای برج‌نگاره روز شیراز روی برج آزادی در شب 15اردیبهشت خبر داد.

وی با بیان اینکه روزهای 16، 17و 18اردیبهشت در باغ عفیف آباد، برنامه جنگ شادی با حضور هنرمندان و طنزپردازان، به صورت عمومی اجرا خواهد شد، افزود: همچنین از روز جمعه هفته جاری، یک رویداد نقاشی «خط سعدی» در جوار ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود و جشنواره فالوده بستنی را نیز در کنار این ارگ خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم یک مستند خوب از فالوده شیراز تهیه کرده و آن را بیش از پیش معرفی کنیم.

چوبینی ادامه داد: از روز شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت، جشنواره شیراز ورزشی در پیاده راه سلامت شجریان با  برنامه‌های متنوع ورزشی و بازی، مخصوصا برای کودکان برگزار خواهد شد که از همه خانواده‌ها دعوت می‌کنیم تا از ساعت 16تا 22به این منظور در پیاده‌راه سلامت حضور داشته باشند.

برپایی جشنواره عکاسی مردمی با اهدای جایزه، ایجاد فضاهای موکب‌گونه برای توزیع عرقیات و بهارنارنج، پخش پادکست‌هایی با موضوع شیراز در پروازهای هواپیمایی هفته شیراز، از سایر رویدادهایی بود که توسط رئیس سازمان فرهنگی شهرداری برای این هفته مطرح شد.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه‌ای در روز نکوداشت شیراز خبر داد و گفت: در این روز میزبان شهردارهای دو شهر تاریخی اصفهان و یزد خواهیم بود تا برای اولین‌بار تفاهم‌نامه «مثلث طلایی گردشگری» امضا شود.

چوبینی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در هفته شیراز افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند شد، از انعقاد قرارداد «سمفونی شیراز» با یکی از آهنگسازان برجسته کشور خبر داد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری به سایر اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری پرداخت و گفت: امروز سازه‌های تبلیغاتی غیرتجاری در شیراز، نسبت مناسبی با سازه‌های تجاری شهر ندارد و در همین راستا برنامه‌ریزی شده است که ظرف 4 ماه آینده، 125استرابورد با اندازه‌های 3در 4 مترمربع با محوریت کار فرهنگی و غیرتجاری، با جانمایی های خوب به سطح شهر شیراز اضافه شود که پیمانکار آن هم مشخص شده و کار انجام خواهد شد.

چوبینی افزود: همچنین 150تا 180متر تلویزیون شهری به سطح شیراز اضافه می‌شود. تلویزیون‌هایی با ابعاد 4در 7 متر مربع که پیمانکار آن هم مشخص شده و جانمایی آنها در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه توسعه گردشگری باغات مد نظر مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: سعی کرده‌ایم بخشی از کارها در حوزه بازآفرینی شهری را به کوچه باغ‌های شهر شیراز ببریم و با توجه به زیرساخت‌های زیادی که فراهم شده است، بتوانیم گردشگری باغات را متناسب با شرایط و قوانینی که بر آنها حاکم است، راه‌اندازی کنیم. در جهت حفظ، احیا و توسعه گردشگری و اقتصاد شهری، نیاز است که با تلاش و ممارست فراوان این مساله را پیگیری کنیم.

وی در خصوص سرانجام موزه شهر نیز گفت: برای موزه شهر، مشاور گرفته‌ایم که در حال انجام کار است. طراحی‌ها و سناریو نویسی‌های آن در حال انجام است و سناریوی اجرای موزه تا آخر اردیبهشت‌ماه، نهایی خواهد شد.

چوبینی در خصوص دانشنامه شیراز نیز گفت: قرارداد این دانشنامه بسته شده و تیم پژوهشی به‌طور مداوم مشغول کار است. امیدواریم از جلد اول آن که به مشاهیر و بزرگان شهر شیراز اختصاص دارد را تا آخر خردادماه رونمایی کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز همچنین از جانمایی آمفی تئاتر روبازِ شیراز خبر داد که حداقل ۵ هزار نفر گنجایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 11 سالن ورزشی توسط سازمان فرهنگی شهرداری کلنگ‌زنی شده و در حال ساخت است، گفت: این سالن‌ها 17هزار متر مربع به سرانه ورزشی شهر اضافه خواهد کرد و هزینه ساخت آنها نزدیک به ۵۰۰ میلیاردتومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز