خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

دستگاه قضایی با افرادی که به حریم ولایت خیانت کند برخورد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۳۰

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: هرکسی که بخواهد در حریم ولایت خیانت کند دستگاه قضایی با او برخورد خواهد کرد؛ چرا که اعتقاد داریم در مبارزه با فساد تبعیض قایل شدن حرام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام علی عبداللهی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین، اظهار کرد: کسانی که بخواهند امنیت و آرامش روانی جامعه را برهم بزنند، دستگاه امنیتی و انتظامی مقابل او خواهد ایستاد، حالا ممکن است این اقدامات در قالب جرایم مختلف مثل تحصن، بی عفتی، برگزاری مراسم لهو و لعب، کلاهبرداری و مواردی از این قبیل باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه مقابل عوامل تضعیف مدیریت جامعه ایستاده است، تصریح کرد: هرکسی که بخواهد در حریم ولایت خیانت کند دستگاه قضایی با او برخورد خواهد کرد؛ چرا که اعتقاد داریم در مبارزه با فساد تبعیض قایل شدن حرام است.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: خواستگاه نظام جمهوری اسلامی آن است که در اجرای حکم با قاطعیت عمل کند و تاخیری صورت نگیرد تا دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از این نوع فضاها سوءاستفاده کنند، با این نکته که انتظار راهبرد رییس قوه قضاییه نیز این بوده که از شناخت دشمن غفلت نکنیم.

به گفته این مسئول، نخستین ملاک دستگاه قضا متواضعانه و خاشعانه رفتار کردن و پاسخ دادن سریع به مردم است، توقع داریم یک قاضی و مدیر یک جامعه نسبت به انضباط در کار و وقت شناسی اهتمام داشته باشد، چون تاخیر در پاسخ به یک مراجعه کننده، حتی به اندازه یک دقیقه خیانت است.

حجت الاسلام عبداللهی بر حفظ حرمت افراد نیز تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه قضایی همواره تلاش کرده در قبال انسان‌هایی که مرتکب جرم می‌شوند تا جای ممکن از فرستادن آنها به بازداشتگاه خودداری کند و با تامین قرار اجازه ندهد که حریم و حیثیت افراد آسیب ببیند، اما در برخی موارد ناگزیر باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه بر نقش و اهمیت تقوای قاضی اشاره کرد و گفت: قاضی اگر متکی به استمداد از خداوند، قرآن و اهل بیت (ع) نباشد، حتما در قضاوت ناعادلانه رفتار خواهد کرد که لازم است تمام عملکرد خود را در محضر خداوند بداند و تقوای الهی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر یک قاضی حکم به عدل کند و سره را از ناسره تشخیص دهد و در نهایت احیای حق کند، اجر و پاداش کار او ما به ازا ندارد و ثواب آن بسیار است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه به محل خدمت حجت الاسلام علی مصطفوی نیا، سرپرست جدید دادگستری استان قزوین اشاره کرد و گفت: ایشان بیش از ۲۶ سال مسئولیت قضایی داشته و آخرین نقطه مدیریت وی نیز استان سیستان و بلوچستان بوده است.

حجت الاسلام عبداللهی، خدمت کردن در استانی مانند سیستان و بلوچستان را کار بسیار دشواری است، افزود: به هرحال دشمن سرمایه‌گذاری بسیاری برای تغییر فکر مردم انجام می‌دهد و انسان‌های جمودی مقابل اخلاق، دیانت و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند که حجت الاسلام مصطفوی نیا در این حوزه بسیار اهتمام داشته اند.

این مسئول ادامه داد: حفاظت از خاک سیستان و بلوچستان که هم مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان است و ما با کلی عوامل وهابیت و تکفیری نیز در آنجا روبرو هستیم،کاری بس دشوار است و این نشان می‌دهد که حضور این رییس کل در قزوین می‌تواند تا چه اندازه از نظر امنیتی مفید و موجب خیر باشد.

وی بیان کرد: امروز صدها دانشجوی غیر بومی مونث در سیستان و بلوچستان و با امنیت کامل تردد کرده و مشغول به تحصیل هستند که انجام این مساله نشان از اقدامات دستگاه قضایی در این استان است.

حجت الاسلام عبداللهی یادآور شد: حادثه غرورآفرین وعده صادق باعث شد تا رسالت، توحید، عدالت، معاد و امامت معنا شود، این اقدام با سکانداری امامت و ولایت و اثبات وحدانیت الهی دنیای کفر را متلاطم کرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به مدیریت رویس کل سابق دادگستری استان قزوین هم اشاره کرد و گفت: آقای شعبانی بدون توجه به نفسانیت و پر از تواضع و نظم بود، همه به خوبی می‌دانند که او نفسانیت نداشت و ندارد، یعنی در ازای مطالبات نفسانی خود هیچگاه قلم برنداشت، این مدیر خدوم دستگاه قضایی در همه حالات تواضع داشت و خود را سرباز می‌دانست، همیشه سر ساعت در محل کارش حاضر بود که آرزو داریم خداوند به ایشان عزت، اجر و پاداش بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز