خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد خبر داد؛

اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت‌ فرسوده مشهد و ادامه خط سه قطار شهری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۲۹۹

شهردار مشهد با اشاره به تخصیص ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۲ به کلانشهر مشهد گفت: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به نوسازی بافت‌های فرسوده و ادامه خط سه قطار شهری اختصاص داده‌ شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف در این باره اظهار کرد: بر اساس بند «د» تبصره پنج بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی معاونت اقتصادی سال گذشته موفق شدیم تا از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را به مشهد اختصاص دهیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه این مبلغ بیش از ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور بود اظهار کرد: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص‌یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

قلندرشریف ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌ فرسوده و ادامه خط سه تعلق گرفت که از این مبلغ دو هزارمیلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی (ع)، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آب کوه و میدان شهدا و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ادامه خط سه مترو پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز