خبرگزاری کار ایران

سرانه فضای آموزشی در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۳۳۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری از نامطلوب بودن سرانه فضای آموزشی در برخی از مناطق استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، مهدی اسعد در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در استان یک‌هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی با ۱۰ هزار کلاس درس فعال است.

وی افزود: از مجموع یک‌هزار کلاس درس ۵۰۰ کلاس در قالب تخریب و نوسازی و ۵۰۰ کلاس در قالب احداثی جدید است که احداث این مدارس همت خیرین حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

اسعد ادامه داد: با توجه به اینکه پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی در استان هم‌اکنون مدرسه‌هایی با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز راه‌اندازی شده است، این مساله باعث شده میزان سرانه فضای آموزشی بالا رود در حالی که در برخی مناطق آموزشی استان کمبود سرانه آموزشی وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری بیان کرد:هم‌اکنون در محله منظریه شهرکرد به احداث ۱۶ مدرسه جدید نیاز است.

وی تصریح کرد: سیستم گرمایشی ۱۱۰ مدرسه با ۷۸۰ کلاس درس در دولت سیزدهم با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال استانداردسازی شدند.

اسعد گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده شد، که در بخش‌های مختلف از جمله توزیع قیر رایگان، احداث مدارس جدید و خرید تجهیزات هزینه شد.

به گفته وی، وی ادامه داد: در این مدت ۴۲۰ میلیارد ریال برای قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس هزینه شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:  در دولت سیزدهم ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی با ۲۲۵ باب کلاس درس تکمیل و راه‌اندازی شده و برای تکمیل و راه‌اندازی این فضاهای آموزشی و ورزشی با زیربنای بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع بیش از سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست خبری گفت: مجمع خیران مدرسه‌ساز از ۲۵ سال گذشته در استان فعال شده و تاکنون ۴۰۰ مدرسه با همت ۴۰۰ خیر احداث شده است.

علیمردان مردانی افزود: همه ساله برای جذب خیران مدرسه‌ساز جدید و همچنین تشویق خیران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای احداث مدارس جدید جشنواره خیران مدرسه ساز در استان و کشور برگزار می‌شود که بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در ۱۹ اردیبشهت‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجمع خیران مدرسه‌ساز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خیری و جذب کمک‌های افراد نیک اندیش فعال شده است و در جشنواره سال گذشته در استان ۶۴۰ میلیارد ریال تعهد جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از این میزان تاکنون محقق شده است.

مردانی اظهارداشت هم‌اکنون ۸۲ طرح خیری نیمه‌تمام در سطح استان در حال ساخت است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سرانه آموزشی استان ۸.۲۵ متر مربع است

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: هم‌اکنون ۸۲ طرح خیری در استان در حال احداث است که از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۱۵۱ کلاس درس و زیربنای ۴۶هزار مترمربع، ۲ نمازخانه و هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی و پرورشی است.

محمد صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرحها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده با اشاره به اینکه در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم افزود: دربرخی مناطق آموزشی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضاهای آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز