خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

کسر حقوق پنجشنبه‌ها معنا ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۴۲۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان گفت: قرار است پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند و از طرفی حقوق این روز را از کارگران کسر کنند، این موضوع هیچگونه توجیهی ندارد و ما به شدت مخالف هستیم و واکنش نشان خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، اسماعیل حاجی زاده ضمن تبریک هفته کارگر، گفت: امروز همزمان با سراسر کشور اولین روز از هفته کارگر آغاز شد. به همین مناسبت به گلزار شهدا آمده‌ایم تا تجدید میثاقی کنیم با شهدای گرانقدر و به ویژه شهدای کارگر که جان و زندگی خود در راه آرمان‌های انقلاب فدا کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم امسال هفته کارگر پرشوری را شروع کنیم و بتوانیم از زحمات کارگران عزیز و گرانقدر تقدیر و تجلیل کنیم.

نرخ دستمزد مصوب شده، چالش بزرگ کشور

حاجی زاده با اشاره به چالش دستمزد در کشور، گفت: امروز این موضوع تعیین نرخ دستمزد، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما است.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان از جنس کارگری نیستند، افزود: وزیر کار پارسال قول دادند که چناچنه نتوانیم تورم را به سال 99 بازگردانیم میز مذاکره باز است. اما نه تورم به سال‌های قبل بازگشت، نه مذاکره‌ای شکل گرفت؛ سال گذشته به سختی گذشت و امسال نیز با سال سختی مواجه خواهیم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان، گفت: چگونه یک کارگر با حقوق ماهی 8 الی 9 میلیون تومان زندگی کند؟

وی بیان داشت: نرخ دستمزد را باید کارگر و کارفرما تعیین کند نه دولت؛ طبق بررسی‌های ما کارفرما راضی به پرداخت حقوق به میزان رضایت کارگران بود، اما دولت این موضوع را قبول نکرد و نرخ تعیین شده خود را مصوب کرد.

کسر حقوق پنجشنبه‌ها معنا ندارد!

حاجی‌زاده با اشاره به تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: قرار است پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند و از طرفی حقوق این روز را از کارگران کسر کنند، این موضوع هیچگونه توجیهی ندارد و ما به شدت مخالف هستیم و واکنش نشان خواهیم داد.

وی افزود: ما نسبت به حقوق تعیین شده نیز اعتراض داریم اگر قرار باشد حقوق پنجشنبه نیز از آن کسر شود که دیگر هیچ، این موضوع هیچ معنایی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز