خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

جشنواره فرهنگی اقوام در شهرستان بندر ترکمن برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۲۸۴

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: جشنواره فرهنگی اقوام در شهرستان بندرترکمن در روز ۵ اردیبهشت با حضوری تعدادی از دیپلمات های بلند پایه نمایندگی های کشورهای ترکمنستان و قزاقستان برگزار می شود.

ذوالفقار امیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: جشنواره فرهنگی اقوام در شهرستان بندرترکمن در روز ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این جشنواره ۶ دیپلمات برجسته از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این جشنواره صنایع دستی، لباس‌های سنتی، غذاهای سنتی، موسیقی سنتی وسایر آداب رسوم بین اقوام ترکمن وقزاقستان که وجود دارد به نمایش گذاشته می‌شود. نقش رسانه‌ها در این جشنواره‌ها بسیار موثر و مفید است.

وی تصریح کرد: چنین مراسم وجشنواره‌هایی می‌تواند بسیار موثر در روابط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، توریستی، گردشگری و اقتصادی باشد. اگر دیگر شهرهای استان بتوانند چنین جشنواره‌هایی در شهرستان خودشان برگزار کنند بسیار موثر و ارزشمند برای گلستان خواهد بود.

وی یادآور شد: جشنواره فرهنگی اقوام فرصت بسیار خوبی برای معرفی جاذبه و ظرفیت‌های گلستان است و دیگر مسئولان استان و شهرستان از این فرصت‌ها برای معرفی شهرستان خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: گلستان رنگین کمان اقوام در کشور نام دارد و و بیشتر اقوام و مذاهب در کنار هم با اتحاد و برادری زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ و آداب و رسوم خودمان را حفظ کنیم و باید هرساله چنین جشنواره‌هایی در استان در اکثر شهرها برگزار شود. در جمهوری اسلامی ایران اتحاد همدلی و همبستگی اقوام مختلف وجود داشته است و این موضوع بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز