خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

قدردانی و تجلیل از پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف فرهنگ سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۱۶۹

استاندار اردبیل گفت: باید تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه های مختلف را فرهنگ سازی کنیم‌.

به گزارش ایلنا، سید حامد عاملی ضمن تقدیر از فعالان حوزه شعر و ادبیات استان اردبیل اظهار داشت: ما باید تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان استان در عرصه‌های مختلف را فرهنگسازی کنیم و از آنان که سرمایه‌های معنوی و اجتماعی استان و کشور هستند، همواره تقدیر و تکریم کنیم و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.

وی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری بسیار حساس و اثرگذار بوده و پیشکسوتانی که در این حوزه فعالیت دارند، همیشه منشأ بیشترین تأثیرات بوده و هستند.

استاندار اردبیل تنها راه نجات جامعه را توسعه فرهنگ و همگرایی و همراهی فعالان در این حوزه دانست و گفت: تألیف و نشر کتاب یکی از ابزارهای موثر در این حوزه است و شکوفایی و توسعه فرهنگی، زمینه ساز پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

 عاملی با اشاره به هویت و قدمت استان و تاریخ ماندگار اردبیل گفت: اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود، اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ و شناسایی و معرفی رجال و مشاهیر دارند، شکل دهنده هویت ملت‌هاست و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از فعالیت های دکتر احد پیشگر، اظهار امیدواری کرد بتوانیم در دوران خدمت به حوزه فرهنگ، همواره از ظرفیت های موثر هنرمندان، شاعران و نویسندگان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر استان بهره مند شویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: توجه به مفاخر استانی و آثار آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی و الگوسازی برای نسل جوان خواهد شد و برنامه‌های متعددی در سال جاری در این زمینه اجرا خواهد شد.

در پایان این دیدار، پس از شعرخوانی و بیان دیدگاههای حاضران، استاندار اردبیل با اهداء لوح سپاس و هدیه، از تلاش‌های احد پیشگر در عرصه فرهنگ و هنر استان و تألیف و نشر آثار متعدد ادبی، بخصوص احیای نسخ خطی و معرفی مفاخر ادبی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز