خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۲۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: از نمایشگاه‌های عکس، کتاب و فیلم گرفته تا جشنواره‌های موسیقی و خوراک و... ازجمله رویدادهایی هستند که می‌توانند تأثیر به سزایی در رونق گردشگری داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز 3 اردیبهشت ماه 1403 در حاشیه برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی که به مناسبت روز و هفته بزرگ داشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد گفت: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش به سزایی در جذب گردشگر دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

ثابت اقلیدی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی افزود: این رویداد بی‌شک تأثیر به سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی داردو با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار کنیم.

بنابراین گزارش رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند.

 همچنین در این برنامه اساتید خوشنویسی آقایان ابراهیمی، ذوالنون و حسن‌زاده همچنین اساتید گل و مرغ خانم هاعرفانی، رابطیان، ارمی، داوودی، تودجی و کاظمی تقدیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز