خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازمطرح کرد؛

تمام اتباع خارجی فارس در زمینه ابتلا به بیماری سل معاینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۷۰۹

اجرای واکسیناسیون حدود ۳۰ هزار غیر ایرانی بر علیه فلج اطفال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به توانمندی ها و دستاوردهای حوزه سلامت پرداخت و گفت: در سال گذشته 42 مرکز ارایه خدمات بهداشتی به بهره برداری رسیده است و همچنین پویش واکسیناسیون تکمیلی سرخک/ سرخجه و فلج اطفال با انجام واکسیناسیون حدود 30 هزار غیر ایرانی بر علیه فلج اطفال و بیش از شانزده هزار نفر بر علیه بیماری سرخک و سرخجه اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا، عباس رضائیان زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت برگزار شد، بیماری سالک را از جمله چالش های حوزه سلامت عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته، تمامی شهرستان های استان فارس به مرکز تشخیص و درمان سالک مجهز و تمامی بیماران مبتلا سالک به صورت رایگان درمان می شوند و موضوع سالک در سال 1402، 64 درصد نسبت به سال 1401 کاهش داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شعار امسال هفته ملی سلامت با عنوان «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» اضافه کرد: همگام با شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان «سلامت من، حق من»، در شعار هفته ملی سلامت نیز محوریت خانواده در موضوع سلامت، مورد توجه قرار گرفته است.

رضائیان زاده سه هدف اصلی شعار امسال را شامل ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه برای هر فرد در کشور؛ توجه به نابرابری ها و بی عدالتی های احتمالی در حوزه سلامت و همچنین تقویت بهداشت و افزایش سلامت در برابر تهدیدات حوزه سلامت برشمرد.

 راه اندازی مرکز FLS در بیمارستان شهید دکتر چمران با هدف شناسایی بیماران مبتلا به پوکی استخوان و درمان آنها؛ توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن بین دانش آموزان دختر و توزیع بیش از یک میلیون  مکمل ویتامین D بین دانش آموزان دختر و پسر و انجام غربالگری 100 درصدی نوزادان در بدو تولد، از دیگر اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه است که دکتر رضائیان زاده به آنها اشاره کرد.

وی  در ادامه از کسب رتبه های برتر کشور در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله رتبه نخست در زمینه داوطلب سلامت عمومی و متخصص؛ کسب رتبه دوم کشور در زمینه جوانی جمعیت؛ کسب رتبه برتر در زمینه شاخص های سلامت روان و کسب رتبه نخست کشور در زمینه مراقبت از دیابت خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجهیز تمام مراکز روستایی به امکانات و تجهیزات لازم و جذب 244 بهورز روستایی با هدف ارائه خدمت در خانه های بهداشت روستایی زیر پوشش دانشگاه را دیگر خدمات مجموعه بهداشت در سال گذشته برشمرد.

رضائیان زاده اضافه کرد: در سال گذشته همچنین تمامی اتباع خارجی ساکن در استان فارس در زمینه ابتلا به بیماری سل معاینه شدند که این برنامه، با شناسایی 274 بیمار مبتلا به سل همراه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز