خبرگزاری کار ایران

ثبت 41 میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۳۸

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ثبت 41 اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار موثر و مهم عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از البرز،  رحیم خاکی روز یکشنبه دو اردیبهشت 1402 اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان ها دارای رسوم و آیین های خاصی است که به خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز حفظ این آیین‌ها و رسومات را موجب غنای فرهنگی و تاریخی استان عنوان کرد و گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است. 

او افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند و همکاری مردم در این زمینه مثال زدنی بوده است. 

خاکی با اشاره به اینکه اداره کل در نظر دارد سیاهه‌‌برداری میراث ناملموس استان را برای شناسایی  تمام آداب ، رسوم و فرهنگ‌های دیرینه البرز با همکاری جمعی از البرزپژوهان انجام دهد، نقش مردم و فعالان فرهنگی را در شناسایی و معرفی انواع آداب و رسوم و آیین‌های خاص مناطق مختلف استان البرز  بسیار پررنگ برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز