خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

نقشه مهندسی فرهنگی، شناسنامه فعالیت‌های فرهنگی استان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۲۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه استان زنجان جزو ۱۲ استانی است که برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را تدوین کرده است، گفت: این سند ۵ ساله است و شناسنامه فعالیت های فرهنگی استان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، امروز در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با تبریک سالروز اعلام انقلاب فرهنگی و تاسیس سپاه پاسداران، گفت: پیروزی ایران در عملیات وعده صادق  نمایش اقتدار ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه استان زنجان جزو ۱۲ استانی است که برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را تدوین کرده است، گفت: این سند ۵ ساله است و شناسنامه فعالیت های فرهنگی استان محسوب می شود.

به گفته حاج علی اکبری، برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۱ رونمایی شد و به رغم گذشته دو سال تدوین این نقشه، اعتباری برای اجرای این طرح های اختصاص نیافته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه ۵ مسئله اصلی فرهنگی در دولت سیزدهم در استان زنجان مورد اجماع قرار گرفت، اظهار کرد: کمبود فضا، کار و امکان تعاملات فرهنگی- احتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، زن، مسئله غفلت از هویت تاریخی و تمدن ایرانی- اسلامی، عدم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگ کار و تولید و غیره از جمله مسائل فرهنگی اجماع شده بودند.

صادق قهرمانی، با بیان اینکه برای هر مسئله فرهنگی، ۵ اقدام ملی در نظر گرفته شد و در هرکدام نیز چندین اقدام استانی تعیین شد، افزود: بیش از ۳۴۰ برنامه فرهنگی تدوین شده و به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان زنجان ارائه‌ شد.

وی، با بیان اینکه کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ناچیز فرهنگی نیز درست هزینه نمی‌شود و قسمت اعتباراتی که به استان‌ها سرریز می‌شود برای برنامه‌های مشخصی که ارسال شده بدون در نظر گرفتن برش استانی فقط باید برای آن برنامه‌ها هزینه شود.

این مسئول اضافه کرد: در کشور با کمبود و فقر اعتبارات فرهنگی مواجه هستیم و با وجود نگاه توسعه محور در کشور لازم است تا در اعتبارات فرهنگی تجدید نظر شود. برای اینکه نقشه مهندسی فرهنگی روح حاکم بر تمام فعالیت ها باشد باید از سوی دستگاه های ملی اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز