خبرگزاری کار ایران

امام جمعه زنجان:

نقشه مهندسی فرهنگی استان واقع بینانه تهیه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۲۵

امام جمعه زنجان با اشاره به مصوبات مطلوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان در سال‌های اخیر مورد بازبینی قرار گرفته و به صورت واقع بینانه متناسب با نقاط قوت و ضعف استان احصا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان، امروز در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در زنجان، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان زنجان در سال‌های اخیر مورد بازبینی قرار گرفته و به صورت واقع بینانه متناسب با نقاط قوت و ضعف استان احصا شده است.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه در تقویم فرهنگ عمومی برخی روزها را می بینیم که به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهمگی باز می شود، گفت: برخی تصور می کنند زمانی می توان گفت که شورای فرهنگ عمومی اثرگذار است که جلوی برخی آسیب های اجتماعی گرفته شود، در حالی که این یک خلا است.

شهردار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه احساس می شود در تبدیل گفتمان به رفتار اجتماعی یعنی مشمولیت گفتمان در عرصه اجتماعی در بین نسل جوان مشکل داریم، گفت: این نشان می دهد ماشین تبدیل گفتار به رفتار شامل همه نمی شود و موجب جدایی در جامعه می شود.

علیرضا فیروزفر به موضوع افسارگسیختگی فزاینده فضای مجازی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: جزو کشورهایی هستیم که قوانین رفتارهای فضای جامعه را آنطور که باید و شاید تعریف شده نداریم در حالی که در بسیاری از کشورها حضور در فضایمجازی بسیار قانونمند است.

وی، به تذکرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به‌رغم تشکیل شورای عالی فضای مجازی، هنوز بازخوردی مشاهده نشده است.

شهردار زنجان یکی دیگر از معضلات را مربوط به تصمیم گیری های مرکز برای استان ها خواند و گفت: این معضل در حوزه فرهنگی به صورت جدی تر مطرح است.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در سخنانی به تحول در علوم انسانی و آثاری که در جامعه دارد اشاره کرد و گفت: متاسفانه این آثار به مرحله مورد نظر نرسیده است.

جلیل آل امین، با اشاره به آسیب های اجتماعی جامعه با ریشه فرهنگی گفت: زبان فارسی، حجاب و عفاف و موارد تربیتی موضوعاتی هستند که رسانه های معاند به صورت جدی به آن ورود کرده است و لازم است تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیماتی برای آن گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی به آسیب های اجتماعی موجود در بین نسل جوان اشاره کرد و گفت: خانواده ها نقش مهمی در مقابله با این آسیب ها و کیفیت زندگی جوانان و نوجوانان دارند.

علی اسماعیلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها در خصوص آسیب های اجتماعی، نسل جوان و مدارس سخنرانی هایی داشتند ولی در سطح ملی در حوزه آسیب ها جدیتی مشاهده نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در سخنان خود کار و تولید را یکی از پنج مساله مورد تاکید در برش استانی نقشه مهندسی استان زنجان اعلام کرد و گفت: در همین راستا ایجاد موسسه فرهنگی برای جامعه کارگری استان زنجان در دستور کارقرار گرفت که در مرحله اختصاص اعتبار از مرکز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

طیب جعفری، در پایان پیوست فرهنگی جامعه کار در استان زنجان را یک ضرورت خواند و گفت: امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در این زمینه ما را یاری دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز