خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از مشارکت مردم در پیشبرد فرهنگ در جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۱۸

ضرورت ساماندهی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تکثر فرهنگی در جامعه

استاندار زنجان، بر ضرورت استفاده از مشارکت مردم در پیشبرد فرهنگ در جامعه تاکید کرد و گفت: متولیان فرهنگ در جامعه متکثر هستند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار می رود این تکثر ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز در یکصدوبیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، با بیان اینکه در مجموعه حکمرانی کشور، گویی استان ها تافته جدا بافته هستند، گفت: متاسفانه تصمیم گیری استان ها مورد توجه مرکز قرار نمی‌گیرد.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه اگر اختیارات بیشتری در تصمیم گیری به استان ها اختصاص یابد، بدون هزینه‌ کرد بیشتر اتفاقات خوبی رقم می خورد، گفت: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ کار دشواری است بالاخص که پس از حکوکت پیامبر(ص)، نظام جمهوری اسلامی نخستین حکومت با مبنای اسلام است.

وی، با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی در جمهوری اسلامی کار سختی است، گفت: در حوزه اقتصاد موضوعاتی در دنیا وجود داشته که در جمهوری اسلامی نیز تبصره‌هایی به این موضوعات زده شده و مورد استفاده قرار گرفته است اما در حوزه فرهنگ چیزی که در دنیا وجود دارد فرهنگ اباحه‌گری غرب است که ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم بنابراین باید مبنا را خودمان بچینیم هر چند این کار سخت و دشوار خواهد بود.

افشارچی، افزود: فرهنگ کشورهای دیگر با روش‌های مختلف همانند فیلم‌های هالیودی در کل دنیا جریان می‌یابد اما در کشور باید ما خودمان برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی داشته باشیم.

استاندا رزنجان، ادامه داد: در یک مورد برخورد با مسئله بی‌حجابی بسیار پیچیده است و حتی افراد متدین نیز در نحوه برخورد با بی‌حجابی اتفاق نظر ندارند، بنابراین کار درست کار سختی است و اگر قرار با برخورد بی‌حجابی است باید از همین الان حرکت‌ها آغاز شود.

وی گفت: ما حاکمیت اسلامی هستیم که بسیاری از امکانات مانند کتابخانه‌ها، مساجد، هیأت‌های مذهبی را در اختیار داریم، حتی در استان زنجان هیأت‌های مذهبی تعیین کننده هستند و می‌توانیم لایه‌های فرهنگی را در این مکان‌ها فعال کنیم.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه در استان نقشه مهندسی فرهنگی را تدوین کردیم‌ ادامه دهد: اما در بحث اجرای این نقشه با مشکل مواجه هستیم. با اینکه یک قرارگاه فرهنگی در استان وجود دارد که هر یک از اعضا در حوزه خاصی فعالیت دارد اما در راستا تکثر وجود دارد در صورتی که شورای عالی فرهنگی می‌تواند این امور را نظم‌دهی نماید. با این وجود اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید از مردم کمک بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز