خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۷۵

امکان بهره‌گیری از این بندر به عنوان محرک توسعه سواحل مکران

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از لزوم تبدیل بندر چندمنظوره سیریک به مرز مجاز دریایی خبر داد و گفت: این بندر با ظرفیت‌ و زیرساخت‌های مناسب امکان تبدیل به قطب اصلی توسعه‌ای در سواحل مکران را دارا است‌.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه افزود: با تبدیل شدن بندر چندمنظوره سیریک به مرز دریایی، امکان توسعه و تبدیل شدن آن به یک منطقه راهبردی در سواحل مکران برای پیشبرد اهداف توسعه دریاپایه آماده می‌شود.

وی ادامه داد: با سیاست‌گذاری در این زمینه می توان گامی مهمی در رونق معیشت و رفاه ساحل نشینان، تحقق راهبردهای اقتصاد دریامحور و نیز توسعه و تکمیل بندر سیریک با هدف رونق بخشی به سواحل مکران برداشت.

محمدحسینی افزود: با انجام اقدامات موثر و جذب سرمایه‌گذاران داخلی در بندر سیریک به عنوان محرک توسعه‌ای در سواحل مکران می‌توان  در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه نقش آفرینی کرد.

توسعه سواحل مکران

مدیر بندر شهید باهنر، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش موثر توسعه سواحل مکران در اقتصاد منطقه از یک سو و نیز موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر سیریک و فاصله دریایی ۵۰ مایلی آن تا کشور عمان از سوی دیگر، لزوم بسترسازی برای رونق کسب و کار، صادرات و واردات انواع کالا و تسهیل امر تجارت در راستای تاکیدات رهبر انقلاب را از دلایل مهم تبدیل بندر سیریک به مرز مجاز دریایی دانست. 

گفتنی است؛ بندر سیریک در شرق هرمزگان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای صادرات و واردات از نظر نزدیکی به بنادر امارات و عمان است.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز