خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت حضور دست‌فروشان در راسته اصلی بازار کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۸۸۸

شهردار ناحیه بازار کاشان گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر کسبه و همچنین اعتراض گردشگران و شهروندان از ابتدای اردیبهشت سال جاری دست‌فروشان اجازه حضور در راسته اصلی بازار بزرگ کاشان را نخواهند داشت.

 سید رضا مسچی در گفت‌وگو با ایلنا در کاشان ضمن اشاره به قدمت دویست و پنجاه ساله بازار کاشان و فعالیت بیش از یک هزار و ۳۰۰ حجره و مغازه تأکید کرد: ماهیت بازار تجاری است و تمامی کسبه پس از خریداری و یا اجاره مغازه، مالیات و عوارض نیز پرداخت می‌کنند.

 وی افزود: کسبه‌ای که علاوه بر سرمایه‌گذاری ماهیانه ۲۰ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کند از حضور دست‌فروشان ناراضی است و از طرفی طبق قانون، دست‌فروشی در بازار سد معبر محسوب می‌شود. 

 شهردار ناحیه بازار خاطرنشان شد: بازار دائم کاشان شرایط مکان‌های موقت کسب‌وکار را ندارد و دست‌فروشان می‌توانند برای کسب درآمدزایی به روز بازارها که توسط شهرداری راه‌اندازی شده و طی ایام هفته در نقاط مختلف شهر دائر است مراجعه کنند.

مسچی مواردی مانند سد معبر در راسته اصلی بازار، نصب تابلوهای نازیبا و عمود بر محور، ورود موتورسیکلت و حضور دست‌فروشان مقابل حجره‌های تجاری را از جمله مصادیق نقص حقوق شهروندی برشمرد و تصریح کرد: تمامی این موارد با همکاری مردم، مسئولان و کسبه ساماندهی و رفع شده است.

وی اقدامات اصلاحی در زمینه سیما و منظر بازار بزرگ کاشان را یادآور شد و گفت: هم‌زمان با اجرای پویش بازار زیبا برنامه‌ها و مصوبات کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورا در قالب رعایت حقوق همسایگی و شهروندی با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز