خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

ثبت بیش از سه میلیون سفر دریایی در هرمزگان تا ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۷۸۲

جابه‌جایی بیش از ۶۰ هزار مسافر از بنادر پهل و لافت در روز گذشته

رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ در هرمزگان، شمار سفرهای دریایی در این استان از ابتدای آغاز طرح تا پایان روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه جاری را سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۸۰ نفر مسافر و گردشگر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد امروز شنبه ۱۱ فروردین‌ماه در تشریح عملکرد سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۵۱ هزارو ۹۹۴ نفر مسافر و ۵۱۹ هزارو ۸۸۶ نفر گردشگر بوده‌اند. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۹ هزار و ۸۸۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه‌جا شده است.  

به گفته رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان؛ در این بازه زمانی نیز ۵۵۸ هزارو ۶۳۲ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند.

عباس‌نژاد آمار جابه‌جایی مسافران از بندر پهل و قشم را حدود یک‌هزار نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای طرح‌ سفرهایی دریایی در استان هرمزگان تا روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه نیز ۲۲۸ هزار و ۴۰۲ مسافر از بندر شهید ذاکری قشم تردد کرده‌اند. 

وی در خصوص آمار سفرهای دریایی دهمین روز فروردین ماه امسال نیز گفت: در این روز ۱۹۷ هزار و ۱۵۶ مسافر و ۲۱هزار و ۳۲۲ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان شمار مسافران نوروزی از بنادر پهل و لافت در روز گذشته(۱۰ فروردین‌ماه) را ۶۰ هزارو ۶۵۳ نفر و آمار جابه‌جایی گردشگران در جزیره کیش را نیز ۱۰هزار و ۸۴۶ نفر اعلام کرد.  

طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز