خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون گسترده دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۳۵

مدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز واکسیناسیون گسترده دام سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی زبردست در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری طرح واکسیناسیون و ایمن سازی تعداد ۳ میلیون و چهارصد هزار راس دام سبک روستایی در استان لرستان با استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی شروع شد.

وی افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با دفتر بهداشت و مدیریت بیمارهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، تأمین واکسن انجام شده است و از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه طرح واکسیناسیون رایگان تعداد ۳۴۰۰۰۰۰ راس دام سبک روستایی انجام می شود.

 مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد با توجه به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های به شدت کشنده جمعیت دام سبک می باشد در جهت ایمن سازی دام های روستایی با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی و با استفاده از تمام توان بخش دولتی طرح ایمن سازی دام های سبک در استان از ابتدای سال جاری شروع شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

زبردست ادامه داد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری های ویروسی به شدت کشنده جمعیت دامی می باشد که در چراگاههای مشترک با حیات وحش قابلت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و طی سنوات اخیر با واکسیناسیون گسترده توسط اداره کل دامپزشکی در جمعیت دام های سبک موردی از بیماری در حیات وحش  استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان از کلیه دامداران استان درخواست کرد جهت ایمن سازی رایگان دام ها با اکیپ های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز