خبرگزاری کار ایران

آذربایجان شرقی رتبه دوم حوادث چهارشنبه سوری در کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۶۶۰

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در آمار حوادث چهارشنبه اخر سال رتبه دوم در کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، سردار علی محمدی در نشست خبری ظهر امروز با دعوت شهروندان به آرامش و شادی معقول در روز چهارشنبه آخر سال گفت: این سنت تاریخی وقتی با رفتارهای خطرناک همراه می شود، آسیب های جسمی و مالی جبران ناپذیری به بار می آورد.

وی با بیان اینکه شعار نیروی انتظامی در نوروز 1403 ، "آرامش و امنیت با بهار طبیعت" است، گفت: فرهنگسازی در حوزه ترافیک یکی از ضرورتهای اصلی استان است، متاسفانه در زمینه تجهیزات و تسهیلات امنیتی مثل دوربین‌ها و عوامل دخیل در کاهش تصادفات که به فعالیت راهداری، شهرداری‌ها و ارگان‌های مرتبط است، امکانات کمی در مقایسه با کلانشهرهای دیگر داریم.

وی به افزایش آمار فوتی در تصادفات درون شهری، اشاره کرد و گفت: بعضی رفتارهای غیرمتعارف و غیرقانونی موجب این تصادفات شده است.

سردار محمدی با اشاره به کاهش آمار سرقت در سالجاری گفت: در کشفیات سرقت ۲ درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به افزایش ۶ درصدی کشف باندهای سرقت در استان، گفت: در سال جاری با متلاشی شدن ۶۵۳ باند سرقت، ۸هزار نفر سارق دستگیر شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار داده شده است.

وی آمار نزاع در استان را قابل توجه دانست و گفت: در مورد نزاعهای فردی و دسته جمعی باید فرهنگسازی جدی انجام شود .

وی با بیان اینکه انتشار صحنه های غیرانسانی و نزاع ذهن مردم را آشفته کرده و موجب سلب آسایش می شود، گفت: ۴۰۹ نفر اراذل اوباش دستگیر شده و تعداد قابل توجهی اخطار و توبیخ گرفته اند.

محمدی با اشاره به افزایش قابل توجه کلاهبرداری و سرقت های فضای مجازی و لینک های آلوده، بر اهمیت قرار ندادن اطلاعات کارت های بانکی در این فضاها تاکید کرد و گفت: در زمینه انجام معاملات در اپلیکیشن های خاص مثل دیوار باید دقت داشت و با اخذ اطمینان از طرفین و رعایت اصول ایمنی وارد معامله شد.

سردار محمدی در زمینه جرایم موادمخدر گفت: شاهد متلاشی شدن ۲۵ درصدی باندهای موادمخدر هستیم که هوشیاری خانواده ها و جوانان در کاهش این معضل ضروری است.

سردار محمدی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۳۵ پرونده در حوضه قاچاق رسیدگی شده ، یک هزار و ۵۸۹ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به پارکینگ هدایت شده است.

وی تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز را یک رویداد مبارک دانست و گفت: حدود شرعی و قانونی توسط اماکن ابلاغ شده و مسافران نوروزی می‌توانند در این اماکن بروند و مسافرت خوبی برایشان آرزومندیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۸۴۰ نفر اتلاع غیرمجاز دستگیر شده و به کشور مبدا برگشت داده شده است، همچنین ۶ پرونده فرار مالیاتی و ۱۶۱ متهم پرونده اختلاس رسیدگی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز