خبرگزاری کار ایران

۴۲ نامزد در خراسان رضوی حوزه انتخاباتی خود را تغییر دادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۰۱۴

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۴۲ نامزد انتخابات مجلس با پایان یافتن مهلت تغییر حوزه های انتخابیه، حوزه های انتخابیه خود در خراسان رضوی را تغییر دادند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید هادی طباطبایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح «استودیو انتخابات» در استانداری خراسان رضوی افزود: این تغییرات شامل جابجایی حوزه ها در داخل استان و یا خروج از استان و یا ورود نامزدها از سایر استانها به خراسان رضوی بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز تغییر حوزه های انتخابیه مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار نگرفته است، امکان اعلام نام نامزدهایی که تغییر حوزه داده اند از سوی ستاد انتخابات مقدور نیست.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین از زمان تایید صلاحیت نامزدها از سوی هیات نظارت تاکنون۵۳ نفر از ادامه حضور در انتخابات مجلس در این استان انصراف داده اند.

وی ادامه داد: برنامه های خوبی برای حضور نمایندگان نامزدها در فرآیندهای مختلف انتخابات در نظر گرفته شده و از نامزدها خواسته شده نماینده های خود را در سامانه مربوطه شورای نگهبان ثبت نام کنند.

طباطبایی همچنین رسالت ستاد انتخابات در این استان را برگزاری انتخابات سالم و شفاف عنوان و بیان کرد: اقدامات لازم برای حضور خبرنگاران رسانه ها و صدور کارت خبرنگاری برای حضور آنها در حوزه های اخذ رای انجام شده که البته این حضور بر اساس هماهنگی و تقسیم بندی صورت گرفته توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

وی گفت: هدف از حضور رسانه ها و خبرنگاران در فرآیندهای انتخاباتی برای اطمینان بخشی مردم از برگزاری سالم انتخابات است و طی ۱۵ روز آینده وظیفه رسانه ها در این خصوص سنگین خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات همچنین یکی از علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات گذشته را مسائل ناشی از شیوع همه گیری کرونا اعلام کرد و افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند مشارکت بیش از گذشته خواهد بود و معتقدم مشارکت مطابق پیش بینی های صورت گرفته در وزارت کشور، حدود ۶۰ درصد واجدین شرایط در این استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز