خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت کرمان خبرداد؛

بازگشت سهم معادن استان فقط یک درصد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۵۰۹

مدیر کل صمت استان گفت با توجه به اینکه طبق قانون ۱۵ درصد سهم معادن باید به استان بازگردد، اما در دوازده سال گذشته فقط یک درصد به استان برگشت داده شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی حسینی نژاد گفت: سال قبل ۱۵۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شد که امسال پیش‌بینی می‌شود تا ۱۸۰ هزار میلیارد ریال برسد اما در حالی که باید ۱۵ درصد از این میزان براساس قانون به این دیار بازگردد تاکنون تنها حدود یک درصد به استان برگشت داده شده است.

حسینی‌نژاد افزود: برگشت حقوق معادن دولتی به میزان ۱۵ درصد باید توسط دولت اجرایی شود، اما به طور میانگین در بازه زمانی ۱۲ ساله حدود یک درصد برگشت داده شده است و اگر این پول برگردد در حوزه های مختلف کارهای زیادی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از حقوق دولتی معادن از استان کرمان تامین شود که طبق قانون قسمتی از آن باید به استان برگردد؛ امسال ۴۸۰ هزار میلیارد ریال باید از محل حقوق دولتی معادن در کشور تامین شود که سهم استان کرمان از این مبلغ حدود ۵۰ درصد است.

حسینی نژاد بیان کرد: حدود ۱۲۰ پروژه گازرسانی، برق رسانی، آبرسانی و غیره از محل اختیارات شورای معادن تعریف کردیم و تنها یک درصد از سود معادن ما می تواند در امور زیرساختی هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز