خبرگزاری کار ایران

ایجاد اشتغال 36 هزار نفری اداره کل کار و رفاه در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۱۱۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: میزان تعهد اشتغال در این استان ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر بوده که تاکنون ۹۵ درصد این تعهد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خلیل احمد سلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ، اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، ۲ وظیفه اساسی، حفاظت و صیانت از نیروی کار که در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت هستند و دیگری حفظ رابطه کارگر و کارفرما را در دستور کار دارد که در همین راستا طبق ماده ۱۴۸ قانون کار، بیمه بیکاری و مشاغل سخت همکاری خوبی بین این اداره و اداره کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری و اشتغال استان را پیگیری و رصد می‌کند و وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان و همکاری با بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات لازم برای اشتغال را بر عهده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲ بانک رفاه و توسعه و تعاون به طور مستقیم در تعامل با این اداره در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی همکاری دارند.

وی با اشاره به صیانت از نیروی کار بیان کرد: ۲ هیات تحت عنوان تشخیص و حل اختلاف تشکیل شده که مدت زمان متوسط شاخص رسیدگی کشوری ۳۱ روز است که این مدت زمان را در استان به ۲۴ روز در مراجع حل اختلاف رسانده‌ایم.

سلامی تاکید کرد: ۳۵ درصد از کسانی که دادخواست به مراجع حل اختلاف داده‌اند به صورت سازشی حل و فصل شد.

وی ادامه داد: پرداخت معوقات کارگری با پیگیری دستگاه‌های مربوطه از ۹ ماه به سه ماه کاهش پیدا کرد همچنین بر نظارت کارفرمایان و پیمانکاران تاکید شده است که پرداخت این معوقات را به حداقل ممکن برسانند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت مجوزه های مشاغل خانگی را به کمترین زمان ممکن رسانده، افزود: دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و مشاغل خرد خانگی حمایت های ویژه‌ای داشته و مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: پایش تعداد اشتغال به سه صورت تلفنی، پیامکی و میدانی صحت سنجی می‌شود.

وی افزود: سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان لینک شدن کارجویان و کارفرما در تیرماه طراحی و بهره برداری شده است.

وی خاطر نشان کرد: 772 نفر از طریق این سامانه به کار گمارده شده اند و 1998 مورد جستجوری شغلی در این سامانه صورت گرفته است.

سلامی عنوان کرد: معرفی اولیه شغل در این سامانه انجام می شود و قرارداد نهایی در دفاتر کاریابی منعقد می شود.

وی اذعان داشت: طرح نهضت ملی مسکن در شمال و جنوب و مرکز استان به عهده تعاونی های خوش نام است و عملکرد بسیار خوبی در این حوزه در استان داریم.

سلامی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحد نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان توسط تعاونی ها، ادامه داد: ۴۶ شرکت تعاونی و عمرانی، این تعداد واحد طرح نهضت ملی مسکن را در این استان در حال ساخت دارند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، سیستان و بلوچستان دومین استان پیشرو در سطح کشور است .‌از این رو 52 تعاونی خوشنام را شناسایی کرده و کار را به تعاونی ها سپردیم.

وی عنوان کرد: امسال یک شرکت تعاونی برتر ملی و 12 شرکت تعاونی برتر استانی داشته ایم و خط اعتباری 3 هزار میلیاردی را برای حمایت از تعاونی ها ایجاد کرده ایم.

سلامی در ادامه اذعان داشت: طرح کالابرگ الکترونیکی و حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه را پیگیری کردیم و خوشبختانه به نتیجه رسید همچنین در حال پیگیری طرح فجرانه هستیم که از 17 بهمن ماه محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز