خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

توانمندسازی مادران در ارتباط موفق با کودکان در رویداد هوای مادری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۷۶۶

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی هوای مادری کاستی‌های موجود را در توانمندسازی مادران و ارتباط‌شان با کودکان جبران کرده تا مادر بتواند ارتباط موثری را با کودک خود داشته باشد.

به گزارش ایلنا از مشهد، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اولین رویداد ملی طرح هوای مادری در باغ خاتون مشهد  با این بیان که این رویداد می‌تواند سرمنشا یک حرکت بزرگ در کشور باشد، اظهار کرد: امید است طرح ملی هوای مادری کاستی‌های موجود را در توانمندسازی مادران و ارتباط‌شان با کودکان جبران کرده تا مادر بتواند ارتباط موثری را با کودک خود داشته باشد که قطعا تربیت به نحوه خوبش انجام خواهد شد. 

وی گفت: تربیت وابستگی زیادی به موقعیت، شرایط، جنسیت متربی و فضای عمومی زندگی و کار مادر و فرزند دارد و بیش از هر چیز تهیه فضا و مکان برای این عزیزان دارای اهمیت است تا به آنها فرصت داده شود برای بیان تجارب‌شان و تصحیح احتمالا اشتباهات و نواقصی که وجود دارد و آموختن تجربه‌های موفق دیگران. 

باقرزاده با تاکید بر این نکته که مهمترین رکن تربیت خانواده است و در خانواده مهمترین رکن مادر است، افزود؛ توجه و بالابردن اهمیت مادر به طور کلی اثر مستقیم و قطعی و فوری به فضای عمومی جامعه دارد، بنابراین توانمندسازی مادران با ارائه تجارب آنها به دیگران و با گفتمان سازی که در رسانه‌ها می‌تواند صورت پذیرد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت؛ از ۱۷ میلیون دانش آموز در کشور حدود ۸/۵ میلیون آن را جمعیت دخترها تشکیل می‌دهد، دختر خانم‌های که به زودی به عرصه جامعه پا می‌گذراند و باید رکن اصلی خانواده یعنی مادر بودن را به عهده بگیرند لذا با اهمیتی که به مادران فعلی در رویداد هوای مادری می‌دهیم می‌بایست توجه‌ای هم به دختران به ویژه متوسطه اول و دوم داشته باشیم که آینده‌ای روشن و سالمی را برای کشور فراهم کنند. 

باقرزاده به امکانات موجود وزارت آموزش و پرورش برای همراهی بیشتر با رویداد ملی هوای مادری اشاره کرد و بیان داشت؛ با بحث‌های کارشناسی که صورت خواهد گرفت بخش‌های که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در اختیار دارد همچون فضاهای پرورشی، دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها، مراکز مشاوره و کانون فرهنگی و تربیت در صورت نیاز در اختیار این رویداد قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز