خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان خبرداد؛

اهدا بیش از ۴۷ هزار واحد خونی طی ۹ ماهه امسال در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۴۴

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۴۷ هزار و ۵۸ واحد خونی طی ۹ ماهه امسال در این استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸.۷۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، علی سوری روز چهارشنبه بیستم دیماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۶ هزار و ۱۵۹ نفر طی ۹ ماهه امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال در استان مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۹ درصدی داشته ‌است.

وی افزود: همچنین تعداد اهداکنندگان مستمر خون طی ۹ ماهه امسال ۲۵ هزار و ۴۸۰ نفر بود که سه هزار و ۱۸۹ نفر از آنها اهدا کننده باسابقه بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون در میان بانوان افزود: بانوان استان همچنان برای یازدهمین سال پیاپی رتبه نخست کشور را در اهدای خون دارا هستند و امسال نیز چهار هزار و ۳۸ نفر از این قشر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند.

سوری با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در فصل سرما کاهش می‌یابد، بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود.

وی به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و نیاز مبرم مجروحان به خون و فرآورده‌های خونی اشاره کرد و تصریح کرد: پس از اعلام آمادگی اداره کل انتقال خون لرستان جهت ارسال فرآورده های خونی به کرمان، مردم نوع دوست استان از همان ساعت اولیه اقدام به اهدای خون کردند.

مدیرکل انتقال خون لرستان یادآور شد: روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه آمار کلی اهدای خون در لرستان نسبت به میانگین روزانه ۹۴ درصد همچنین آمار اهدای خون بانوان نیز نسبت ۱۹۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز