خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور:

افزایش سن و سابقه بازنشستگی صرفا مُسکنی یکی دو ساله است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۲۳

شاهد بحران مدیریت هستیم/ دستمزد تورم‌زا نیست

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور گفت: اگر می‌خواهیم ناترازی تامین اجتماعی را از بین ببریم باید ناترازی مدیریت را از بین ببریم، ما بحران مدیریت داریم، افزایش سن و سابقه صرفا یک مسکن یکی دو ساله است، آیا برای بعد از آن برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تشکل‌های کارگری استان قزوین در راستای تجلیل از فعالین شوراهای حل اختلاف استان با حضور رئیس و نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، پیش از ظهر امروز در مجتمع متالورژی پودر ایران در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

علی خدایی در این نشست گفت: روال پیش برد اهداف کشور در حوزه کارگری چیزی نبود که انتظار داشتیم، باید مراقب واژه‌ها باشیم، گاهی حرف از عدالت می‌زنیم در اوج بی عدالتی، حرف از حقوق مردم می‌زنیم در اوج بی عدالتی به مردم، باید مراقب این واژه‌ها بود.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور ادامه داد: باید مراقب باشیم که با جعل واژه‌ها کاری نکنیم که نتوانیم بعد از این کاری انجام داد.

وی بیان کرد: شورای عالی کار در تعیین دستمزد اشتباه بزرگی مرتکب شد، حتی اگر دولت می‌خواست به این اشتباه تن دهد ما نباید قبول می‌کردیم.

شاهد نتایج مثبت افزایش 57 درصدی دستمزد بودیم

این مسئول ادامه داد: ما در سال‌های قبل دیده بودیم که افزایش دستمزد نتایج خوبی داشت، دستمزد افزایش قدرت خرید مردم است، تورم‌زا نیست، زمانی که با بی انضباطی مالی دولت با مشکل اقتصادی مواجه می‌شویم تورم ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: ما از نمایندگان توقع داریم که دولت را موظف به پاسخگویی کنند، از روز تصویب دستمزد فریاد زدیم و اعتراض کردیم، همان زمان هم اعلام کردم مواردی که درباره افزایش دستمزد گفته می‌شود کذب است، اما گفتند ملاحظاتی وجود دارد که افزایش حقوق ۲۰ درصد شد، این ملاحظات را برای مردم هم اعلام کنید.

خدایی اظهار کرد: ما نگران این ماجرا هستیم و خیر و صلح و مملکت در این نیست، نتیجه کاری چیزی که فکرش را می‌کردیم نخواهد بود.

افزایش 57 درصدی مزد باعث برکناری عبدالملکی شد

وی اضافه کرد: با مزد ۵۷ درصدی همه امیدوار شده بودند اما بلافاصله بعد از آن فشارهای مختلف وارد شد و عبدالملکی برکنار شد و بعد به جایی رسیدیم که گفته شد کاری که مزد ۵۷ درصدی انجام داد حمله مغول نکرد، اگر می‌خواهید عدالت داشته باشید وضعیت نباید به این شکل باشد.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور گفت: دستمزد اجر و پاداش نیست، بخشی از ارزش افزوده‌ای است که کارگر ایجاد کرده و باید سهم خود را در آن داشته باشد.

وی ادامه داد: مگر وعده نداده بودید که قرار است قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ بازگردد، چه کسی قرار است این را پیگیری کند، اگر این اتفاق می‌افتاد افزایش مزد ۵۷ درصد را هم بازمی‌گرداندیم، اسم این افزایش نیست، قدرت خرید از دست رفته را طلب می‌کنیم و در این صورت هم نرخ تورم پاسخگوی نیازهای ما نخواهد بود.

این مسئول بیان کرد: تا موقعی که احساس کنم افرادی که پشت میزها می‌نشینند صداقت ندارند، در جلسات حضور پیدا نمی‌کنم.

در آینده مجبوریم برای آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم

وی ادامه داد: حق جامعه کارگری ما این نیست و هدف نظام ما هم این نبود که شاهد اتفاقات در جامعه کارگری باشیم و از بین رفتن نهاد خانواده‌ها را ببینیم، اگر حداقل نیاز مردم را تامین نکنیم تا چند سال آینده محبوریم برای درمان، زندان و آسیب‌های اجتماعی خرج کنیم.

خدایی در ادامه بیان کرد: در دهه شصت دیدیم که با چه مشکلاتی مواجه شدیم، اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم باید به سمت ریشه رفت، افزایش سن و سابقه در کشورهای دیگر اتفاق افتاده ولی بعد از حل ریشه‌ها و به‌عنوان آخرین راه حل بوده است اما وضعیت ما به نارضایتی اجتماعی دامن می‌زند.

در پایان این مراسم از فعالین حوزه هیأت‌های حل اختلاف کارگری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز