خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه:

ایران در وضعیت خاصی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۷۲

قوه قضاییه باید در مقابله با توطئه‌های دشمنان تدابیر مشخصی داشته باشد

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز نظام‌ جمهوری اسلامی ایران در وضعیت خاصی قرار دارد، گفت: از یک سو حمایت بی‌سابقه ملت‌های دنیا از آنچه تفکر جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر دشمنی دشمنان این نظام و استکبار جهانی که هر روز با دسیسه‌ای می‌خواهند نظام به آرمان‌های خود نرسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمد مصدق در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی و دادستان عمومی و انقلاب این استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، افزود: نباید فراموش شود که امروز وضعیت چگونه است، چرا که دشمنان می‌خواهند هر لحظه مانع پیشرفت نظام شوند.

وی ادامه داد: تمامی ارکان جامعه باید هوشیار باشند. همچنین در تمام قوا باید از تمامی مسائل مطلع شویم و راهبردها و برنامه‌های خود را داشته باشیم. قوه قضاییه و مجریه و تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها باید در مقابله با توطئه‌های دشمنان، تدابیر مشخصی داشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: پرونده‌های وارده برای جامعه مفهوم خاصی ندارد و پرونده‌های مختومه نیز برای جامعه مفهوم نیست، آنچه جامعه نیاز دارد، رضایتمندی است. در این رابطه باید دریابیم که رضایت مردم از دستگاه قضایی چه میزان است.

حجت‌الاسلام مصدق تصریح کرد: شاخص رضایتمندی باید مشخص شود. ممکن است اقدامات بسیاری انجام شده باشد، اما رضایت‌بخش نباشد. یا اینکه اقدامات کمی صورت گرفته باشد، اما موفقیت‌های زیاد حاصل شده باشد.

وی بیان داشت: اجرای عدالت و احقاق حق، مورد انتظار جامعه است که باید در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشود. در این راستا یکی از برنامه‌های جدی و اساسی در قوه قضاییه برخورد با ناهنجاری‌ها در بخش‌های مختلف است.

معاون اول قوه قضاییه به موضوع حفاظت جامعه از بیت‌المال اشاره داشته و تأکید کرد: قطع دست متخلفان و متجاوزان به حوزه بیت‌المال، هدف اصلی قوه قضاییه و دولت است که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام مصدق ابراز داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی نباید به بهانه‌های مختلف تعطیل و نیروهای آنها بیکار شوند. چنانچه تخلفی در واحد تولیدی یا صنعتی صورت گرفت، باید وضعیت نیروهای کار مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حمایت جدی از واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان مد نظر و مورد انتظار مجموعه دستگاه قضایی است. در این راستا انتظار می‌رود رئیس‌کل دادگستری و دادستان جدید استان مرکزی، حمایت جدی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه زندگی در مقدس جمهوری اسلامی است و تنها یک بخشنامه نیست، گفت: این بیانیه هنوز آنچنان که باید در کشور مورد توجه قرار نگرفته و در قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها هنوز به معنای واقعی عملیاتی نشده است.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: امنیت و آرامش امروز جامعه مدیون زحمات شبانه‌روزی سربازان گمنام وزارت اطلاعات، فراجا، سپاه و سایر نیروهای مسلح است که امنیت و آرامش ما را تأمین می‎کنند. اما به طور معمول مورد غفلت قرار می‌گیرند.

وی به گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه‌زهرا و مقام مادر اشاره کرده و ادامه داد: نامگذاری این روز به نام روز زن و مادر در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام زن را از دیدگاه مکتب اسلام مشخص می‌کند. جایگاه زن در ایران قابل مقایسه با سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق زن نیست. 

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سعید جزایی به عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری استان مرکزی معرفی و از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی تقدیر شد. همچنین در این مراسم حجت‌اله درودگر نیز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی معرفی و از زحمات ربیع‌اله قربانی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز