خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفا استان خبر داد؛

راه اندازی قرارگاه رصد وپایش منابع آبی در سطح لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۵۱۷

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان از راه اندازی قرارگاه رصد و پایش پروژه‌های این شرکت در استان درپی کاهش بی سابقه بارندگی‌ها در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، یاسر اکبریان امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار سازمان هواشناسی به نسبت بلند مدت لرستان۶۳درصد کاهش بارندگی داشته است که در جایگاه سوم کشور از نظر کاهش نزولات جوی است و اگر شرایط به همین شکل باشد در سال ۱۴۰۳شرایط بی‌سابقه‌ای در استان داریم که لازم است از همین حالا نسبت به بهره برداری واستفاده از منابع آبی برنامه ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: براساس گزارشات همکاران معاونت بهره برداری وتوسعه آب شرکت در حال حاضر ۷ شهرستان که شامل الیگودرز، ازنا، دورود، بروجرد، خرم آباد، پلدختر و کوهدشت دارای شرایط ویژه‌ای هستند وبایستی رصد وپایش منابع آبی این شهرستان‌ها با دقت خاصی پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: امسال چهارمین سال است که وضعیت بارندگی‌ها مناسب نبوده وبایستی برای تابستان آینده از همه ظرفیت‌های استانی وملی استفاده کنیم چراکه در بحث توازن (عرضه وتقاضای آب) شهرستان‌هایی که اشاره کردیم شرایط ویژه‌ای دارند که لازم است علاوه بر تمهیدات شرکت آبفا سایر دستگاه‌های متولی نسبت به انجام وظایف خود از جمله رعایت الگوی کشت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز