خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

وضعیت بارش‌ها در نوار شمال غرب کشور نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۱۲۸

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وضعیت بارش در نوار شمال غرب کشور کم و نگران کننده است به نحوی که به عنوان نمونه استان قزوین با کاهش 68 درصدی بارش‌ها نسبت به بلند مدت مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا جزء قاسمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به وضعیت بارش‌ها گفت: متاسفانه پیش‌بینی‌ها برای بارش‌های پاییزی و زمستانی محقق نشده و به همین دلیل از هم اکنون برای مقابله با خشکسالی و تامین آب مورد نیاز مردم در تابستان 1403 متمرکز شده و برنامه ریزی می‌کنیم.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: خوشبختانه مردم هوشیار شده‌اند و ذهنیت روشنی در خصوص تغییر اقلیم و کم بارشی دارند و در این زمینه چاره‌ای بجز درخواست همکاری از مردم برای مدیریت تقاضای آب نداریم تا بتوانیم تابستان سال آینده را با کمترین چالش سپری کنیم.

وی شرکت آبفای استان قزوین را از جمله شرکت‌های سرآمد در سطح کشور دانست که در زمینه‌هایی چون هوشمند سازی، مدیریت انتقال و مصرف آب، فرهنگ سازی، اجرای پروژه‌های تنش آبی و غیره در سطح کشور سرآمد است و در عین حال تاکید کرد با الویت دهی به پروژه‌های مهم تامین آب از منابع سطحی (از سد طالقان) برای شهر قزوین، محمدیه و مهرگان، تاکستان و آبیک می‌توان چالش کم آبی را کنترل کرد.

پیشرفت 55 درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین هم گفت: با وجود افت شدید منابع زیر زمینی به علت شرایط آب وهوایی با برنامه‌هایی نظیر تامین منابع جایگزین و افزایش آگاهی مردم در مدیریت مصرف تلاش می‌کنیم چالش‌های این کمبود به حداقل ممکن برسد.

داراب بیرنوندی با اشاره به پیشرفت 55 درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی به تامین آب روستاها آن را مطلوب خواند و یادآور شد: در بخش شهری مشکل داریم ولی در عین حال برنامه‌های کاملی داریم که در صورت تخصیص اعتبار لازم و اجرایی شدن آن، آب مورد نیاز مردم در دسترس آنان خواهد بود که مهمترین آن پروژه انتقال آب از سد طالقان است.

بیرنوندی همچنین در خصوص وضعیت پروژه‌های فاضلاب تصریح کرد: در سطح استان 75 درصد شبکه توزیع و 25 درصد از تصفیه خانه‌ها اجرا شده و برای تکمیل نیاز به اعتبارهای متناسب دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز