خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام شد؛

رونمایی از ۲۰ رشته‌ی کاربردی ویژه کارگران و استادکاران صنعت ساختمان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۹۳۱

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: توسعه پیوست مهارتی در تمام ادارات استان، ضروری است.

به گزارش ایلنا، مهرداد عظیمی در نشست شورای اداری رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس به اهمیت پیوست مهارتی در تمام ادارات استان، تأکید کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هدف از سفرهای استانی را آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه های انسانی، دیدار چهره به چهره با همکاران و حضور در بنگاه‌های اقتصادی و صنایع استان‌ها عنوان کرد.

وی، حضور در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را موجب توسعه و ترویج آموزش های مهارتی در جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی در استان‌ها برشمرد. 

معاون وزیر تعاون، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل سازمان، موضوع معیشت همکاران عنوان کرد و افزود: سازمان با انعقاد قراردادهای آموزشی منجربه اشتغال، می‌تواند بخشی از کسری بودجه را جبران کند و علاوه بر آورده‌ مالی، مهم‌ترین دستاورد انعقاد این قراردادها، حفظ شان سازمان است.

مهارت، کلید موفقیت کشور است 

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و نهضت ملی مهارت، اظهار داشت: در استان شیراز در سال‌جاری تاکنون بیش از ۵۵درصد آموزش‌های مهارتی، منجر به اشتغال شده است که امیدواریم به ۱۰۰درصد برسد.

عظیمی با اشاره به اهمیت ویژه‌ی پیوست مهارتی در استان‌ها گفت: مهارت کلید موفقیت کشور است و ادارات کل استان‌ها مکلفند که پیوست مهارتی را در تمامی پروژه های مهارتی لحاظ کنند. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دیپلماسی مهارت را از موضوعات راهبردی و جدی این سازمان خواند که باید از طریق ارتباط با کشورهای همسایه جدی گرفته شود.

 رفع چالش عدم مهارت کافی سرمایه انسانی با توسعه فرهنگ مهارت آموزی 

در ادامه علیرضا پاک‌فطرت، نماینده   شیراز و زرقان در مجلس اعلام کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما، مهارت کافی جهت ورود به بازارکار را ندارند و از طرفی در کارخانجات ما، پرسنل دارای مهارت کافی، اندک است که این چالش بایستی با آموزش‌های مهارتی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور، مرتفع شود.

 نقش مهارت‌های نرم در کشورهای توسعه‌یافته  

سپس تعدادی از نمایندگان رؤسای مراکز استان به طرح مشکلات و چالش‌های سازمان و استان پرداختند که از جمله پیشنهادات ارائه شده، توجه ویژه به توسعه آموزش های مهارتی نرم می باشد که نقش بسیار پررنگی در انجام آموزش‌های مهارتی پیدا کرده است و در کشورهای توسعه‌یافته به عنوان مکمل و حتی وزنه‌ی سنگین‌تری نسبت به مهارت‌های فیزیکی، ایفای نقش می‌کند.

شایان ذکر است در پایان این نشست، آیین رونمایی از ۲۰ استاندارد پرکاربرد در حوزه صنعت ساختمان که کار مشترک انجمن صنعت ساختمان استان و اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان فارس می‌باشد، برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز