خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۲۳۷ سند مالکیت اراضی و املاک به اهالی روستای «مرتضی کندی» اعطا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۴۴

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۲۳۷ سند مالکیت اراضی و املاک ساکنین روستای «مرتضی کندی» به عنوان اولین مرحله از تثبیت مالکیت و رفع اختلافات مالکیتی به اهالی اعطا شد.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی در بیست و هشتمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان اردبیل اظهار کرد: محدوده مورد اختلاف در حوزه شهر‌های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، جعفر اباد، مغان سر و اسلام آباد بوده و شامل ۴۲ روستا و قشلاقات در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان و ۱۱ روستا در محدوده شرکت پارس واقع است.

وی افزود: در طول سالیان متمادی دعاوی متعددی بین اشخاص، زارعین و متصرفین به علت استقرار در محدوده اراضی ملی و شرکت‌های بزرگ کشت و صنعت مغان و پارس مطرح بوده که با ورود دستگاه قضایی و همکاری دستگاه‌های دولتی این موانع مرتفع تثبیت مالکیت و صدور اسناد این روستا‌ها آغاز شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  به مصوبه تشخیص مصلحت نظام با موضوع اعتبارسنجی اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس ما موظف هستیم در برنامه هفتم توسعه به تمامی اراضی کشاورزی، زمین‌های زراعی و روستایی سند مالکیت رسمی صادر کنیم.

بابای ادامه داد: مستندنگاری و تهیه نقشه با قوت در حال انجام است و بافت روستایی نیز با همکاری بنیاد مسکن برخی موانع در حال برطرف شدن است تا روستاییان بتوانند از این اسناد رسمی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز